-20-
Par. 3° Beleidssector Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken, Verkeer- en
Openbaar Vervoer.
A. Dienst Stadsontwikkeling.
79. Aan welke particuliere bureau's
wordt door de gemeente werk, res
sorterend onder de D.S.O., uitbe
steed?
80. Is uw college van oordeel dat van
af 1979 nog een verdere afbouw
zal dienen plaats te vinden?
81. Is een snellere afbouw dan met
25/J per jaar tot de helft van het
huidige bedrag niet wenselijk?
82. Heeft uw college bij de gedachten-
vorming over het oplossen van de
moeilijkheden ten gevolge van pie
ken in de werkzaamheden ook de mo
gelijkheid van het aantrekken van
tijdelijke werkkrachten betrokken?
85. Is een goede coördinatie van werk
zaamheden van de afdeling Plant
soenen en de Dienst voor Sport en
Recreatie in de huidige structuur
gewaarborgd?
- Is een mogelijke bezuiniging te
verkrijgen door de afd. Plantsoe
nendienst samen te voegen met de
afd. onderhoud terreinen?
79. Het vervaardigen van bestemmings
plannen is thans nog uitbesteed- aan
ee.n drietal externe adviseurs. Het
Bureau Bonnema te Hardegarijp heeft
een binnen afzienbare tijd aflopende
taak in de plangebieden Aldlan-Oost
en Aldlan-West. Aan het Bureau Kui
per Compagnons te Rotterdam is op
gedragen de uitwerking van het plan
gebied Westeinde. Tenslotte is het
maken van stedebouwkundige plannen
voor Leeuwarden-West en Huizum-West
uitbesteed aan het Bureau Vegter en
Vijn, alhier. Het Ingenieursbureau
voor Verkeerskunde is bezig met de
laatste fase van het basis verkeers-
en vervoersplan, dat medio 1975 ge
reed zal zijn.
80. Het op de begroting uitgetrokken be
drag is bedoeld voor het incidenteel
inschakelen van particuliere advi
seurs voor algemene stedebouwkundi
ge en verkeersvraagstulcken. Hoe de
situatie zich in de loop van de ko
mende jaren zal ontwikkelen is nu
nog niet te zeggen.
81. Neen. Afgezien van de juridische mo
gelijkheid, achten wij het ongewenst
abrupt een einde te maken aan in uit
voering zijnde opdrachten.
82. Zeer zeker hebben wij deze mogelijk
heid onder ogen gezien. In het be
leidsplan is evenwel geen geld uit
getrokken voor tijdelijke werkkrach
ten. Gezien de aard van de werkzaam
heden, de benodigde inwerktijd en de
daarbij nodige begeleiding achten
wij het weinig zinvol van tijdelijke
krachten gebruik te maken.
83. Wij zijn van mening dat de economische
e.a. voordelen van het onderbrengen
van de groenafdelingen bij één tak
van dienst ook gerealiseerd kunnen
worden via een vorm van overleg waar
bij de directies van de Dienst Stads
ontwikkeling en de Dienst voor Sport
en Recreatie zijn vertegenwoordigd.
Het periodiek overleg vindt plaats
op basis van door ons daartoe opge
stelde richtlijnen.