I
- 46 -
190. Hoo groot is het bedrag
binnen de door u voorge
stelde bruto investeringen
van 15.000o000,per
jaar dat bestemd is voor
fiets- en wandelroutes?
191» Kunt u globaal aangeven
welke financiële gevolgen
op langere termijn er op
treden ten gevolge van het
afremmen van voorzieningen
t.b.Vo het particulier
autoverkeer en bevorderen
van het fietsverkeer met
de noodzakelijke voorzienin
gen (routes, bruggetjes,
tunneltjes e.d.)? Dit
speciaal met het oog op
het verkeer van en naar de
binnenstad en de wijken
onderling.
192. Wanneer denkt het college
te konen met een plan voor
aansluitende fiets- en
wandelroutes door de hele
gemeente i.p.v. hier en daar
losse stukjes weg hiervoor
te bestemmen, die later
misschien in een route
vallen (b.v. Huizum-
Dorp)
193. In de omgeving van de
Potmarge en de Wirdumer-
vaart lijken mogelijkheden
te zijn voor het aanleggen
van fietspaden. Worden
hiervoor plannen gemaakt?
194» Wanneer is het te verwachten
dat de kwaliteit van het
water van de Potmarge verder
zal verbeteren?
190. Wij zullen binnenkort een
overzicht van de verschillende
objecten aan u voorleggen.
191Hel aangeven van de uit derge
lijke maatregelen voortvloeiende
financiële gevolgen zal een
uitgebreide en tijdrovende
studie vereisen. Het is ons
niet mogelijk om binnen het
gegeven tijdsbestek op deze
vraag een enigszins zinvol
antwoord te geven.
192. Wij denken hierin meer inzicht
te kunnen krijgen nadat over
de toekomstige wegenstructuur
overeenstemming zal zijn
bereikt. De detaillering met
betrekking tot fiets- en
wandelroutes moet daarop
aansluiten.
193. De mogelijkheden voor wandel
en fietspaden worden positief
benaderd, wat betreft de
zuidkant in relatie met een
nieuw plan voor ïïuizum-Dorp
dat in voorbereiding is.
194. Het is te verwachten dat
de Potmarge eerst een verdere
verbetering zal ondergaan nadat
dit water grondig zal zijn
gebaggerd. De mogelijkheid
wordt onderzocht dit baggerwerk
uit te voeren ten laste van
de post "onderhoud stads
grachten"