- 51 -
210. Is de planning t.a.v. de
grootte van de begraafplaats
wel juist geweest en kunnen
we nog stoppen?
210. Zoals in het raadsvoorstel van
december 19715 bijlage no, 455»
is gesteld, is er bij de uit
breiding van de Hoorderbegraaf
plaats van uitgegaan dat er voor
25 jaar voldoende graven moesten
zijn. Het aantal uitgiften
van nieuwe graven is echter
sindsdien sterk teruggelopen.
In 1974 bedroeg dit aantal
ongeveer 100, terwijl op een
uitgifte van 200 was gerekend.
Be totstandkoming van het
crematorium te Goutum zal
hieraan niet vreemd zijn. Van
het beschikbare krediet ad 1,5
miljoen is circa 2/5 uitgegeven.
Be werkzaamheden zoals vakindelin
en aanbrengen van beplanting
moeten nog uitgevoerd worden.
Uiteraard zullen deze werkzaam
heden niet eerder worden
uitgevoerd dan wanneer de nood
zaak daartoe duidelijk is
gebleken.
Verkeer en Vervoer,
211. Nu ook gebleken is dat zelfs
de B.S.O. twijfelt aan de
uitvoerbaarheid van een
parkeerbunker aan de Minne-
mastraat (zie rapportje
B.S.O. over project Speel
manstraat) wordt het nu
geen tijd deze vergissing
uit het structuurplan voor
de binnenstad te halen ten
einde bij bepaalde groepe
ringen geen valse ver
wachtingen te laten voort
bestaan?
211. Omtrent het parkeerprobleem in
de binnenstad en de mogelijke
oplossing daarvan wordt thans
een nadere studie verricht
door de B.S.O. Hij zullen de
gegevens, die uit het parkeer-
onderzoek te voorschijn komen,
nauwkeurig analyseren en ons
terzake beraden.
212. Be kans is groot dat de
parkeertarieven drastisch
verhoogd moeten worden. Is
de mogelijkheid dan niet
groot dat we ons "uit de
markt prijzen" met als gevolg
dat het publiek van buiten
de gemeente de stad Leeuwarden
mijdt en elders zoekt wat
Leeuwarden kan bieden?
212. Be aantrekkingskracht van de
stad Leeuwarden op het publiek
van buiten onze gemeente wordt
in eerste instantie bepaald
door datgene wat de stad in haar
totaliteit heeft te bieden.
Baarbij behoort een goed
functionerend parkeerregime
Be hoogte van de parkeertarieven
speelt hierbij geen rol.