-5 - 53 - ■f 217= Wanneer denkt het college uitvoering te geven aan het d.oor de raad aanvaarde lussensysteem voor het autoverkeer in de binnenstad (zie ook motie 3> Hz, 44 binnenstadsstructuurplan)? Ziet het college motie 4 (geen afsluitingen voor dat er alternatieve parkeer voorzieningen zijn gereali seerd) als een belemmering voor de uitvoering van motie 3"? 210. Zoveel mogelij de beleids nota in dier voege wijzigen dat niet één, maar twee installaties per jaar kunnen worden geplaatst» Indien niet mogelijk mocht blijken het aantal in elk geval opvoeren tot zes in vier jaar en wel volgens het schema 1,2,1,2= 219= Zijn de bij het Van Miereveltplantsoen buiten werking gestelde verkeers lichten niet bruikbaar voor bijvoorbeeld het kruispunt Julianalaan/ Van Loonstraat/Uiterdijkster- w eg? 220o Op grond van welke verkeers- veiligheidso vervoegingen zijn de kruispunten in de Ponteinstraat wel van voor rangsborden voorzien en de kruispunten in de P.C. Hooftstraat (het verlengde van de Ponteinstraat) niet? 217» De door u bedoelde maatregelen. vormen een onderdeel van het nog op te stollen verkeerscirculatie plan. Een deel hiervan vormt het parkeerplan. hij zijn van mening dat vooruitlopende op deze plannen niet tot uitvoering van het lussen- systeem, noch tot afsluitingen kan voordon overgegaan» 21G» Om financiële redenen achter- voij het niet mogelijk om meer dan één verkeerslichten- installatie per jaa.r aan te leggen, hij zijn van mening dat de verkeersveiligheid bij deze handelwijze op een acceptabel niveau gehandhaafd blijft 219= De verkeerslichteninstallatio bij het Van Hiereveltplantsocn zal te zijner tijd zeker elders voorden ingezet» De snel voort schrijdende technische ont wikkelingen maken deze instal latie echter minder geschikt voor plaatsing op een kruising met de ringweg. 220. Er bestaat een doorgaande routo Ponteinstraat-Bildtsestraat waarbij on redenen van verkeers veiligheid alle kruisingen in de Ponteinstraat en de voornaamste kruising in de Bildtsestraatte voeten die met de Molenstraat en de Coorn- hertstraat, tot voorrangs- kruisingon zijn gemaakt, met voorrang voor de Ponteinstraat, resp. d.e Bildtsestraat. Be verkeersfrequentie in de P.O. Hooftstraat ligt aanmerke lijk lager dan in de eerder genoemde straten, in verband waarmede voor die straat voor alsnog geen voldoende grond aanwezig wordt geacht om daar voorrangekruisingen in te stellen»

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1975 | | pagina 330