-5
- 53 -
■f
217= Wanneer denkt het college
uitvoering te geven aan het
d.oor de raad aanvaarde
lussensysteem voor het
autoverkeer in de binnenstad
(zie ook motie 3> Hz, 44
binnenstadsstructuurplan)?
Ziet het college motie 4
(geen afsluitingen voor
dat er alternatieve parkeer
voorzieningen zijn gereali
seerd) als een belemmering
voor de uitvoering van
motie 3"?
210. Zoveel mogelij de beleids
nota in dier voege wijzigen
dat niet één, maar twee
installaties per jaar kunnen
worden geplaatst»
Indien niet mogelijk mocht
blijken het aantal in elk
geval opvoeren tot zes
in vier jaar en wel volgens
het schema 1,2,1,2=
219= Zijn de bij het Van
Miereveltplantsoen buiten
werking gestelde verkeers
lichten niet bruikbaar
voor bijvoorbeeld het
kruispunt Julianalaan/
Van Loonstraat/Uiterdijkster-
w eg?
220o Op grond van welke verkeers-
veiligheidso vervoegingen
zijn de kruispunten in de
Ponteinstraat wel van voor
rangsborden voorzien en
de kruispunten in de P.C.
Hooftstraat (het verlengde
van de Ponteinstraat)
niet?
217» De door u bedoelde maatregelen.
vormen een onderdeel van het nog
op te stollen verkeerscirculatie
plan. Een deel hiervan vormt
het parkeerplan. hij zijn
van mening dat vooruitlopende
op deze plannen niet tot
uitvoering van het lussen-
systeem, noch tot afsluitingen
kan voordon overgegaan»
21G» Om financiële redenen achter-
voij het niet mogelijk om
meer dan één verkeerslichten-
installatie per jaa.r aan te
leggen, hij zijn van mening
dat de verkeersveiligheid bij
deze handelwijze op een
acceptabel niveau gehandhaafd
blijft
219= De verkeerslichteninstallatio
bij het Van Hiereveltplantsocn
zal te zijner tijd zeker elders
voorden ingezet» De snel voort
schrijdende technische ont
wikkelingen maken deze instal
latie echter minder geschikt
voor plaatsing op een kruising
met de ringweg.
220. Er bestaat een doorgaande routo
Ponteinstraat-Bildtsestraat
waarbij on redenen van verkeers
veiligheid alle kruisingen
in de Ponteinstraat en de
voornaamste kruising in de
Bildtsestraatte voeten die
met de Molenstraat en de Coorn-
hertstraat, tot voorrangs-
kruisingon zijn gemaakt, met
voorrang voor de Ponteinstraat,
resp. d.e Bildtsestraat.
Be verkeersfrequentie in de
P.O. Hooftstraat ligt aanmerke
lijk lager dan in de eerder
genoemde straten, in verband
waarmede voor die straat voor
alsnog geen voldoende grond
aanwezig wordt geacht om daar
voorrangekruisingen in te
stellen»