155
474. Bent u voornemens om bij eventue
le vestiging van de Openbare
Bibliotheek in de Beurs bepaalde
eisen te stellen m.b.t. samen
werking van de R.K. Openbare
Uitleenbibliotheek?
474° V/ij zijn niet voornemens eisen te
stellen m.b.t. samenwerking tussen
de Openbare Bibliotheek en de
Rooms Katholieke Openbare Uitleen-
bibliotheek indien eerstgenoemde
mettertijd in de Beurs gevestigd
zal worden, hij zijn bereid de
samenwerking zo mogelijk te bevor
deren waarbij wij de eigen signa
tuur van beide instellingen willen
respecteren.
475° V/ij verzoeken u hetgeen u op
blz. 199 schrijft t.a.v. van
R.K» bibliotheek nader toe te
lichten.
475° Evenals voor de Openbare Biblio
theek zal de nieuwe Bibliotheek
wet ook gelden vooar de R.K. Open
bare Uitleenbibliotheek.
G. Kreativiteitï
476. Is het subsidie t.b.v. het Kreati- 476. Op blz. 205 van het ontwerp-be-
viteitscentrum niet te laag ge- leidsplan wordt aangegeven dat
raamd? het geraamde subsidie voor he
b
/Creativiteitscentrum t.o.v. de
primitieve begroting 1975 met
j 65.OOO,verhoogd wordt tot
100.000,Bit betekent een
stijging alleen al in 1975 van
ruim 120/j. Voorts wordt nog uit
gegaan van een verdere stijging
van het subsidie in de jaren tot
1978° V/orden deze voorgestelde
maatregelen aanvaard, dan zal
alleen al voor hot /Creativiteits
centrum in 1978 het subsidie met
ongeveer 200/j zijn gestegen verge
leken met het geraamde bedrag in
de primitieve begroting 1975°
Hoewel wij, zoals uit het ontwerp-
beleidsplan moge blijken, posi
tief staan t.a.v. een verdere ont
wikkeling van dit instituut, lijkt
het ons, mede gelet op de reeds
door ons voorgestelde subsidie
verhoging, beter eerst na toeken
ning van een rijkssubsidie een
verdere verhoging van het gemeente
lijk subsidie in overwoging te
nemen
x
477° Kan de post kunstzinnige vorming 477'
binnen de scholen met
20c/j worden
verhoogd?
Vat betreft de binnenschoolse kunst
zinnige vorming zouden wij willen
opmerken dat wij in het ontwerp-
beleidsplan voor 1975 een verho
ging van het subsidie hebben voor
gesteld van ongeveer 50/->°