1 5 a p 1 INLEIDING In deze notitie wordt een overzicht gegeven van de werk zaamheden die gemoeid zijn met het afronden van de indertijd aangevangen Verkeers- en Vervoerstudie voor de gemeente Leeuwarden. Uitgangspunt hierbij is geweest om zo goed mogelijk aansluiting te vinden bij - de reeds aanwezige rapporten en uitgevoerde studies van de gemeente, het I.B.V. en het C.V.P.; - de reeds door de gemeente geformuleerde uitspraken over het verkeers- en vervoerbeleid in Leeuwarden; - de ministeriële richtlijnen inzake de eisen die aan ver keers- en vervoerplannen en verkeerscirculatieplannen worden gesteld. Bij het formuleren van de hierna volgende voorstellen is er naar gestreefd te komen tot een zodanige opzet, dat met een minimum aan tijd en kosten en met een maximale benutting van de reeds bestaande plannen en reeds verrichte werkzaam heden gekomen wordt tot een aantal voor Leeuwarden goed bruikbare plannen. Dit houdt in dat de plannen een referen tiekader moeten bieden aan elke te nemen verkeersmaatregel en te maken verkeers- en vervoervoorziening en dat tevens voldaan moet worden aan de ministeriële richtlijnen terzake, opdat de plannen als basis kunnen dienen voor het aanvragen en verkrijgen van subsidie voor de aanleg van deze verkeers- en vervoervoorzieningen en het afdekken van de tekorten van het openbaar vervoer.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1976 | | pagina 266