i;0Ze biz, 13 is abusievelijk weggevallen Lt het voorstel inzake afronding van de
verkeers- en vervoernstudie Leeuwarden, t horende bij bijlade 295
Het verkeerscirculatieplan moet in het algemeen weergeven:
- de huidige situatie ten aanzien van het verkeer en het
vervoer
- de te verwachten situatie over vijf jaar;
- de doelstellingen ten aanzien van het verkeer en het
vervoer tegen de achtergrond van het beleid op langere
termijn, zoals dit o.m. is of zal worden neergelegd in
het verkeersstructuurplande bestemmings- en structuur
plannen, de sanerings- en stadsreconstructieplannen,
etc
- de criteria die gehanteerd zijn bij de uitwerking van
het plan;
- de overwogen alternatieven;
- de afweging van deze alternatieven in het licht van de
problemen, de doelstellingen en de kosten;
- het gekozen plan en de kosten daarvan.
Op basis van deze richtlijnen dienen voor het opstellen
van het verkeerscirculatieplan Leeuwarden de volgende
werkzaamheden te worden verricht:
1. Inventarisatie en bestudering van de bestaande plannen
en rapporten op het gebied van het verkeer en vervoer.
Met name wordt hierbij gedacht aan de door het I.B.V.
en het C.V.P. uitgevoerde onderzoeken en berekeningen,
alsmede de door de gemeente uitgebrachte rapporten
zoals het Structuurplan Binnenstad e.d.
2. Verzamelen van gegevens over de thans bestaande ver
keers- en vervoervoorzieningen alsmede een analyse van
het huidige gebruik teneinde de knelpunten te kunnen
vaststellen
Een en ander houdt in Tiet verzamelen van kaarten en
lijsten met gegevens over de aanwezige weg- en straat
profielen, verkeersmaatregelen, parkeervoorzieningen,
openbaar vervoervoorzieningen, voorzieningen voor liet
voetgangers- en (brom)fietsverkeerlaad- en loszönes
voorzieningen voor het taxivervoer, eisen gesteld door
het verkeer te water.
De benodigde gegevens over de stedebouwkundige en
sociaal-economische structuur kunnen worden afgeleid
uit de reeds aanwezige rapporten.
Van groot belang is verder een overzicht van de thans
aanwezige ongevallen-concentratiepunten
Het huidige gebruik van de beschikbare verkeers- en
vervoervoorzieningen kan grotendeels worden vastgesteld
aan de hand van de in de afgelopen jaren verrichte
onderzoeken en tellingen. Enkele gegevens dienen even
wel geactualiseerd te worden. Het gaat hierbij om een
aantal mechanische en visuele tellingen op en rond de
ringweg en in de binnenstad als aanvulling op de door
de gemeente uitgevoerde cordontellingen van april 1976.