No. 16793.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 17 november
1977 (bijlage no. 452);
gelet op de artikelen 170 en 228 van de Gemeentewet;
BESLUIT:
gedurende het jaar 1978» tot een nader door Burgemeester en Wethouders
te bepalen bedrag, overtollige kasmiddelen uit te lenen aan publiek
rechtelijke lichamen en aan de N.V. Bank voor Nederlandsche Gemeenten
tegen een zo hoog mogelijk rentepercentage en verder op de wijze en
onder zodanige voorwaarden en bepalingen als in het belang van de
gemeente nuttig en nodig zijn.
Aldus vastgesteld in de openbare ver
gadering van
Voorzitter-.
Secretaris.
Sluiten kasgeldleningen.
Bijlage no. 453. Leeuwarden, 17 november 1977*
Aan de gemeenteraad.
Het is gebruikelijk, dat tegen het einde van het jaar een besluit
wordt genomen tot vaststelling van het bedrag, dat in het volgende jaar,
ter voorziening in de behoefte aan kasgeld, aan tijdelijke financierings
middelen kan worden opgenomen. Dit bedrag wordt in normale omstandigheden
bepaald op 25% van de inkomsten van de gewone dienst van de gemeente
begroting voor het komende dienstjaar», verminderd met die van de hoofd
stukken XII (kasvoorzieningen) en XIV (Verrekeningen).
Voor 1978 zou dit neerkomen op een bedrag van rond 51«000»000,
Wij gaan er voorshands van uit, dat voor 1978 moet worden gerekend
op het aantrekken van tijdelijke financieringsmiddelen tot een bedrag van
maximaal 51.000.000,voor het financieren van de lopende uitgaven en
voor het voorfinancieren van kapitaaluitgaven en investeringssubsidies.
Dit bedrag komt overeen met het in de eerste alinea genoemde bedrag en
kan normaal worden geacht.
Van het bedrag van 51-000.000,kan maximaal 13.000.000,in
rekening-courant worden opgenomen, waarvan 11.000.000,bij de N.V.
Bank voor Nederlandsche Gemeenten en 2.000.000,bij de Coöperatieve
Vereniging Friesland Bank, alhier.
Wij stellen U voor te besluiten overeenkomstig het hierbij gevoegde
ontwerp
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
J.S.
W.J.G.
Brandsma
Reumer
Burgemeester.
Secretaris.