4-10
H. Diversen
A 220. Hoe is de stand van zaken m.b.t.
de bekostiging en erkenning
van de Akademie voor Ekspressie
en Kommunicatie?
A 221. Wat is het effect van de wijziging
die door het afwijzen van het
subsidieverzoek wordt aangebracht
op het Euterpeplan?
V 222. Is het mogelijk een hernieuwde
subsidie-aanvrage voor het
Euterpeplan in te dienen i.v.m.
de ontwikkeling waarin het plan
zich bevindt?
Is het mogelijk dit plan zo om
te buigen als de minister
wenst?
Kan men dan zo actief aan de
vernieuwing van het buitengewoon
onderwijs meewerken dat men
voorop loopt?
220. Wij hebben goede hoop dat de
door de Akademie voor Ekspres
sie en Kommunikatie aange
vraagde rijksbekostiging zal
worden toegekend.
De nodige erkenning is, onder
overlegging van het leerplan,
de statuten en de lijst met
de bevoegdheden van de docen
ten, door het schoolbestuur
aangevraagd op 21 maart 1977-
221/ Wij hebben de minister van
222. Onderwijs en Wetenschappen
medegedeeld dat wij bereid
zijn in te gaan op zijn
suggestie inzake het formu
leren van enkele vraagstukken
rondom het toelatingsbeleid
van deze school. Het toe
latingsbeleid vormt inderdaad
een draaipunt in de werkwijze
van de school. De ontwikke
ling in de vorm van een pro
bleembeschrijving, uitgangs
punten, doelstellingén,
activiteiten en evaluatie
mogelijkheden zal systema
tisch moeten worden uitgewerkt,
Alhoewel in het kader van
dit experiment één extra
leerkracht in het vooruit
zicht is gesteld betreuren
wij het dat de extra leer
kracht in de vorm van een
remedial teacher met ingang
van 1 augustus j.l. niet
mocht worden gehandhaafd.
Wij hebben de minister dan
ook verzocht op zo kort moge
lijke termijn een tweede
leerkracht, zo mogelijk voor
langer dan één schooljaar,
toe te staan.
A 223. Kunt u aangeven hoe zwaar bij
een voordracht voor de benoeming
van een onderwijskracht aan de
gemeenteraad de stem van
ouders, andere onderwijskrach
ten en eventueel leerlingen
weegt?
223. De voordracht tot benoeming
van leerkrachten bij het
openbaar kleuter- en lager
onderwijs wordt ingediend
door de hoofdleidster c.q.
het hoofd der school.