26, 26, 26, omschrijving. - 6 Ingediend door reclamant(e) no.: via hoor- per zitting. brief. no antwoord c.q. reactie, gebied Schil-Oost. Het gebruik van grote we gen in en om Schil-Oost dient zoveel mogelijk te worden gestimuleerd om daarmee zo weinig mogelijk doorgaand verkeer te krij gen. Parkeerproblemen in (de diverse delen van) Schil- Oost dienen in overleg met de betrokken bewoners te worden opgelost zonder dat een ander deel van dit gebied de dupe wordt. 14. 14. 12. In opzet voor de verkeersstructuur van Schil-Oost is er oorspronkelijk van uit gegaan het autoverkeer dat niet in dit gebied moet zijn om het gebied heen te leiden door de routes door het gebied on aantrekkelijk en die om het gebied aan trekkelijk te maken. In ons voorstel wordt hiervan afgeweken in verband met het niet-aanleggen van de brug over het Nieuwe Kanaal. 13. Bij de oplossing van deze parkeerproble men, zal met deze wens zoveel mogelijk rekening worden gehouden. Om de bereikbaarheid van de bedrijven in Schil-Oost te waarborgen is het noodzake lijk: ahet Vliet de functie te laten houden die het nu heeft (van twee richtin gen berijdbaar voor alle verkeer) baan de Oosterkade en/of Hoeksterpad voldoende parkeervoorzieningen te maken, zodat niet alle verkeer via de Tuinen naar de binnenstad hoeft. 14. Aan a. en b. wordt voldaan, zij het dat tussen het Vliet en de Oosterkade geen autoverbinding is gepland om het aantal routes naar de binnenstad te beperken en de barrière-werking van het Vliet niet groter te maken dan noodzakelijk is. De bruikbaarheid van de bedrijven in Schil- Oost is naar onze mening voldoende gewaar borgd zonder dat dit hoeft te leiden tot het handhaven van de auto-verbinding tus sen het Vliet en de Oosterkade. omschrijving Ingediend door reclamant(e) no.: via hoor- per zitting. brief. no antwoord c.q. reactie. bij een reconstructie van het Vrijheidsplein overwe gen om de Pasteurweg weer aan te sluiten op deze rotonde Teneinde gevaarlijke verkeers situaties op de kruising BIeeklaan-Vliet te vermijden en tevens sluipverkeer door het noordelijke deel van Schil-Oost (gerekend van het Vliet) tegen te gaan, dient in aansluiting op de suggesties in vraag 14: a. het tracé Bote van Bols- wertstraat-Alma Tadema- straat tot de Wijbrand de Geeststraat en het tracé Bleeklaan tot de Ruyterweg, beide gerekend vanaf het Vliet, eenrich tingsverkeer te krijgen. Noorderweg e.d. Verzoekt spoedige rapportage 12, over de Zuidelijke ontsluiting van Oldegalileën. 26, 15. Het aansluiten van de Pasteurweg op het Vrijheidsplein geeft verkeerstechnische problemen. Bovendien doet het nog meer afbreuk aan delverkeersluwheid van het gebied Schil-Oost. In verband met het vervallen van de brug over het Nieuwe Kanaal en het afsluiten van de Vlietsterbrug voor autoverkeer, achten wij het, voor de bereikbaarheid van de Vlietzóne, niet aanvaardbaar dat op de Bleeklaan eenrichtingsverkeer wordt inge steld. De verkeerssituatie in de Alma Tadema- straat zal bij het niet—aanleggen van eerdergenoemde brug naar verwachting geen aanleiding geven tot het instellen van eenrichtingsverkeer. b. 16 In de raadsbrief wordt voorgesteld de ontsluiting voor autoverkeer te doen plaatsvinden via de Goudenregenstraat,

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 451