26,
26,
26,
omschrijving.
- 6
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
zitting. brief.
no
antwoord c.q. reactie,
gebied Schil-Oost.
Het gebruik van grote we
gen in en om Schil-Oost
dient zoveel mogelijk te
worden gestimuleerd om
daarmee zo weinig mogelijk
doorgaand verkeer te krij
gen.
Parkeerproblemen in (de
diverse delen van) Schil-
Oost dienen in overleg
met de betrokken bewoners
te worden opgelost zonder
dat een ander deel van dit
gebied de dupe wordt.
14.
14.
12. In opzet voor de verkeersstructuur van
Schil-Oost is er oorspronkelijk van uit
gegaan het autoverkeer dat niet in dit
gebied moet zijn om het gebied heen te
leiden door de routes door het gebied on
aantrekkelijk en die om het gebied aan
trekkelijk te maken. In ons voorstel
wordt hiervan afgeweken in verband met
het niet-aanleggen van de brug over het
Nieuwe Kanaal.
13. Bij de oplossing van deze parkeerproble
men, zal met deze wens zoveel mogelijk
rekening worden gehouden.
Om de bereikbaarheid van de
bedrijven in Schil-Oost te
waarborgen is het noodzake
lijk:
ahet Vliet de functie te
laten houden die het nu
heeft (van twee richtin
gen berijdbaar voor alle
verkeer)
baan de Oosterkade en/of
Hoeksterpad voldoende
parkeervoorzieningen te
maken, zodat niet alle
verkeer via de Tuinen
naar de binnenstad hoeft.
14. Aan a. en b. wordt voldaan, zij het dat
tussen het Vliet en de Oosterkade geen
autoverbinding is gepland om het aantal
routes naar de binnenstad te beperken en
de barrière-werking van het Vliet niet
groter te maken dan noodzakelijk is. De
bruikbaarheid van de bedrijven in Schil-
Oost is naar onze mening voldoende gewaar
borgd zonder dat dit hoeft te leiden tot
het handhaven van de auto-verbinding tus
sen het Vliet en de Oosterkade.
omschrijving
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
zitting. brief.
no
antwoord c.q. reactie.
bij een reconstructie van
het Vrijheidsplein overwe
gen om de Pasteurweg weer
aan te sluiten op deze
rotonde
Teneinde gevaarlijke verkeers
situaties op de kruising
BIeeklaan-Vliet te vermijden
en tevens sluipverkeer door
het noordelijke deel van
Schil-Oost (gerekend van het
Vliet) tegen te gaan, dient
in aansluiting op de suggesties
in vraag 14:
a. het tracé Bote van Bols-
wertstraat-Alma Tadema-
straat tot de Wijbrand de
Geeststraat en
het tracé Bleeklaan tot
de Ruyterweg, beide gerekend
vanaf het Vliet, eenrich
tingsverkeer te krijgen.
Noorderweg e.d.
Verzoekt spoedige rapportage 12,
over de Zuidelijke ontsluiting
van Oldegalileën.
26,
15.
Het aansluiten van de Pasteurweg op het
Vrijheidsplein geeft verkeerstechnische
problemen. Bovendien doet het nog meer
afbreuk aan delverkeersluwheid van het
gebied Schil-Oost.
In verband met het vervallen van de brug
over het Nieuwe Kanaal en het afsluiten van
de Vlietsterbrug voor autoverkeer, achten
wij het, voor de bereikbaarheid van de
Vlietzóne, niet aanvaardbaar dat op de
Bleeklaan eenrichtingsverkeer wordt inge
steld.
De verkeerssituatie in de Alma Tadema-
straat zal bij het niet—aanleggen van
eerdergenoemde brug naar verwachting geen
aanleiding geven tot het instellen van
eenrichtingsverkeer.
b.
16
In de raadsbrief wordt voorgesteld de
ontsluiting voor autoverkeer te doen
plaatsvinden via de Goudenregenstraat,