no
omschrijving.
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
zitting. brief.
no
-antwoord c.q. reactie.
Bevordering langzaam verkeer.
17. Verzoekt beveiligingsmaat- 12,
regelen te nemen voor het
oversteken van de Gouden
regenstraat
18. Verzoekt bij de toekomstige 7«
reconstructie van de ver
binding Goudenregenstraat-
Hoeksterend handhaving van
het fietspad aan weerzijden
van de Groningerstraatweg.
19» Verzoekt spoedig (her)rea- 7«
lisering van de fietsroute
vanuit Schieringen via
Liinaeusstraat en Cambuur-
sterpad.
20. Legt de volgende suggesties 15.
c.q. wensen op tafel met
betrekking tot het fiets-
verkeer
a. Als uit tellingen is ge
bleken dat het verkeer
naar de stad voor het
grootste deel uit fiet
sers bestaat, is het
voor ons onbegrijpelijk
dat in het plan het auto
verkeer de prioriteit
krijgt en dat het fiets-
verkeer daarop wordt af
gestemd;
17-
18.
19.
15
20a.
De beide einden van de Goudenregen
straat worden voorzien van verkeers
lichteninstallaties.
Bij het ontwerpen van de verkeersop-
lossingen zal deze wens worden nage
streefd.
De Raad heeft besloten, deze fiets
route via de Marathonstraat-Cambuur-
sterpad aan te leggen.
Zoals in de Reactienota is uiteen
gezet, leiden voorzieningen ten be
hoeve van het autoverkeer in een
groot aantal gevallen tot betere
mogelijkheden voor het overige
verkeer.
no
omschrijving.
- 9
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
zitting. brief.
no
antwoord c.q. reactie.
8-
Wij maken U erop attent
dat fietser en brom
fietser twee volkomen
ongelijkwaardige
partners zijn;
In principe moet de
fietser op looproutes
en openbaarvervoer-
routes worden toegela
ten;
De binnenstad moet goed
bereikbaar blijven. De
E.N.W.B. is van mening
dat het voetgangersge
bied ook open moet staan
voor fietsers, op enkele
noodzakelijke uitzonde
ringen na zoals Doelesteeg,
de Oosterstraat enz.;
De aanvoerroutes voor het
fietsverkeer naar de binnen
stad zijn onvoldoende, met
name wat betreft de toe
gangspoorten tot de binnen
stad. Er moeten duidelijk
gescheiden rijbanen komen;
Een lus Oostergoweg-basis-
weg? Dan ook gelijktijdig
een fietsersvoergangers-
tunnel ter hoogte van de
Hollanderdijk;
Fysieke barrières moeten
weggenomen worden. Dit kan
door middel van tunnels en
bruggen geschieden.
8-
Wij zijn het hiermee eens.
Het samengaan van fiets- en voetgangers
verkeer hangt van de situatie ter plaatse af.
In het algemeen kan worden gesteld dat de
fietser de voetganger niet behoort te
hinderen;
Zie het antwoord bij c.
De onderhavige problematiek zal vooral moeten
worden aangepakt op die plaatsen waar zij
zich het hevigst zal voordoen. Wij denken
daarbij met name aan de te verwachten ver
keerstoename aan de oostzijde van de binnen
stad (Hoeksterend, Vlietsterbrug, 1e Kanaals-
brug)
Een dergelijke verbinding komt voor in het
verkeersstructuurplan.
Sommige fysieke barrières zullen inderdaad
op deze wijze opgelost moeten worden.