28. - 12 no 27. omschrijving. Ingediend door reclamant(e) no.: via hoor- per zitting. brief. no. fietsenstallingen op- en/of nog liever on der het Waagplein; Pleit voor spoedige maatre gelen tot afname van het zeer drukke verkeer in de Schrans-Verlengde Schrans ten behoeve van het goed functioneren van het winkel centrum aldaar en ter bevor dering van de verkeersvei ligheid in deze straten. 29- 29. 27. antwoord c.q. reactie. De Raad heeft de aanleg van een fietsen stalling op het Waagplein afgewezen. Dit wordt mogelijk door aanleg van de Oostergoweg. Pleit voor een goede be reikbaarheid en voldoende parkeergelegenheid ten be hoeve van het goed functio neren van het winkelcen trum Schrans-Verlengde Schrans 23. 23. 28. De extra parkeermogelijkheid aan de Sixmastraat zal gaan functioneren zodra de gemeente erin is geslaagd een pand aan de oostzijde van de Schrans te ver werven. Overigens blijft de Schrans beschikbaar vanuit noordelijke en zuidelijke rich ting. no 29. 30. - 1 3 - omschrijving. Ingediend door reclamant(e) no. via hoor- per zitting. brief. no. antwoord c.q. reactie. Teneinde te voorkomen da-t ten behoeve van het parke ren onnodig gebruik wordt gemaakt van de "lus Eewal", wordt voorgesteld aan het begin van de lus (hoek Voorstreek-Wortelhaven) een signalering aan te brengen zodat aldaar reeds kan worden geconstateerd dat de aan het einde der lus geprojecteerde par keerkelder vol is. Diversen. Is van mening dat in het plan de afweging van leefmilieuaspecten duide lijk ten achter is geble ven bij de afweging t.o.v. overige hoofdloelstellingen. 58. 29. Dit zal moeilijk gaan omdat niet alleen in de (kleine) parkeerkelder auto's worden gestald maar ook op het Gouveneurs- plein en de Eewal. 23. 30. Wij delen deze mening niet.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 454