- 17 -
74 .Stelt verder voor de frequentie
van de stadsdienst na 18.00 uur
drastisch te verminderem.
75° Maakt zich ongerust over het
onvoldoende voorzien in par
keerplaatsen op korte en lange
termijn.
77. Stelt voor om op korte termijn
het bromfietsverkeer op de
Kelders zaterdags en op de koop
avond te verbieden.
79° Heeft de parkeervoorzieningen in de
Amelandsstraat en bij de Wisses-
dwinger op de kaarten gemist.
73° Voor het antwoord verwijzen
wij allereerst naar het ant
woord op vraag 49° Bovendien
is aan de voorgestelde oplossing
het bezwaar verbonden dat de
tussenliggende halten in de heen-
en terugrichting uitelkaar
komen te liggen.
74° Deze maatregel druist in tegen
het streven naar het bevorderen
van het openbaar vervoer.
75° Het zal inderdaad moeilijk zijn
in de behoefte aan parkeer
plaatsen te voorzien.
77. Deze maatregel vormt een onder
deel van het uitwerkingsplan.
- 16 -
Vraag, opmerkingen e.d.
Dhr. C. de Jong.
73. Vraagt wat de motieven zijn geweest
om de stadsautohusdienst in twee
richtingen over de Voorstreek-Tuinen-
Tweebaksmarkt te leiden.
Acht deze route niet geschikt en
stelt daarom voor desnoods de heen
route over de Voorstreek-Tuinen-
Tweebaksmarkt te leiden en de
retourroute, conform het voorstel
van mevr. Brandenburg-Sjoerdsma, te
leiden via Oosterkade-Hoeksterpad.
76. Is bezorgd voor de Voorstreek die
door de stadsautobusdienstromte
en de insteek-Eewal in twee
richtingen veel te verduren
krijgt.
Dhr. Spoelstra.
78. Is van mening dat de Schil niet
belast moet worden met het
lang-parkeren vanuit de binnen
stad en wil daarom parkeergelegenheden
creëren buiten de rondweg.
Deze plaatsen zijn van zeer veel
belang voor het goed functioneren
van het noordelijke deel van de
winkelbanaan.
Antwoord c.q. reactie.
Voor het overige verwijzen wij
naar de inhoud van de binnenkort
verschijnende parkeernota.
76.Voor het antwoord wordt verwezen
naar de inhoud van de Reactie
nota.
Overigens heeft de Eewal in de
planopzet een bereikbaarheids
functie voor bewoners, bedrijfs
vestigingen en de parkeergelegen
heid. De verkeersfunctie is
vrij gering.
78. Op die wijze worden de loop
afstanden naar de binnenstad
onaanvaardbaar vergroot.
Voor het park-and ride systeem
is Leeuwarden te klein.
79-Met het niet aangeven op de
kaart is niet de onmogelijkheid
ervan aangegeven.
fraag, opmerkingen e.d.
Hoe staat het met de plannen m.b.t.
het belanghebbenden-parkeren
in de binnenstad?
81. Verzoekt overleg te voeren met
bedrijven en/of diensten in de
binnenstad teneinde van hun
parkeervoorzieningen gebruik te
kunnen maken ten behoeve van het
winkelende publiek op zaterdagen
en koopavonden.
82, Kunt IJ inlichtingen verstrekken
over de termijn waarop het
terrein van de Strafgevangenis
beschikbaar komt voor parkeer
voorzieningen?
83. Hoe denkt het college over het
plan m.b.t. een grote parkeer
garage op het terrein van de
Oude Veemarkt?
34, Verzoekt het college overleg te
voeren met de U.S. over een gelijk
vloerse spoorwegovergang op het
emplacement t.b.v. fietsers en voet
gangers van en naar Huizum.
35° Wil graag weten of de gemeente
Leeuwarden, na het maken van de
tunnel Oostergoweg-spoorlijn,
vrij is van het aanleggen van een
tunnel P. Stuyvesantweg-spoorlijn.
Dhr. Jansma.
Antwoord c.q. reactie.
80. Deze aangelegenheid zal als onder
deel van een parkeer- en parkeer-
geldverordening binnenkort in de
raad aan de orde worden gesteld.
81. Dit overleg heeft reeds plaats
gevonden.
Het resultaat is geweest dat
alleen de A.G.O. de parkeerkelder
onder haar kantoor op de hoek
Nieuwestad-Torenstraat voor dit
doel heeft opengesteld.
82. Hierover kan op dit moment nog
niets definitiefs worden mede
gedeeld.
Wel heeft Rijksgebouwendienst
i.o.v. de minister van Justitie
thans prijsopgave voor een terrein
aan de Holstmeerweg gevraagd.
83. Wij hebben geen plannen om hier op
korte termijn een parkeergarage
te realiseren. Ons is evenmin
bekend dat derden hierin geïnter-
seerd zijn.
84. Ha- de vaststelling van het verkeers-
structuurplan zullen wij met de
Ned. Spoorwegen in overleg treden
over een aantal aspecten met be
trekking tot de toekomstige
ontwikkeling rondom het spoorweg
complex. Dit aspect zal een onder
deel van het overleg uitmaken.
85. Van die veronderstelling wordt
wel uitgegaan.
86. Geeft te kennen dat in diverse wijken 86.
ongerustheid heerst over de toekomst
van hun wijk in verband met het
lange uitblijven van het verkeers-
structuurplan.
Wil met name voor Blok Rood in
Oldegalileën weten of een beslissing
over de toekomst van dat wijkgedeelte
moet wachten op de vaststelling van het
verkeersstructuurplan.
De (her-) indeling van een aantal
wijken hangt inderdaad samen met de
besluiten welke op 29 mei a.s. zul
len worden genomen met betrekking tot
het verkeersstructuur— en uitwerkingS'
plan. Dit geldt ook voor het gebied
Blok Rood. De herindeling van dit ge
bied hangt namelijk samen met de
verkeersoplossing Noorderweg-Hoek-
sterend-Bleeklaan. Nadat op 29 mei
a.s. over deze verkeersoplossing een
beslissing is genomen zal het struc-
rapport Blok Rood worden gecomple
teerd en daarna zo spoedig mogelijk
in de Raad aan de orde worden gesteld
4