I
m
ff
G. Verkeer en Vervoer.
p 154. Bij de "behandeling van het ver
keersplan is een motie aangeno
men met als strekking door mid
del van "borden en eenvoudige
civiel-technische werken al snel
delen van het uitwerkingsplan te
realiseren. In dit kalenderjaar
zouden ons voorstellen hereiken.
Hoe ver is men gevorderd?
P 155. Zijn de geruchten juist, dat van
Rijkswege wordt overwogen te komen
tot afhouw van financiële hijdra-
gen ten hehoeve van de houw van
parkeergarages? Verdient het geen
aanbeveling om met spoed plannen
te ontwikkelen voor dergelijke
parkeervoorzieningen op planolo
gisch geschikte plaatsen aan de
buiten)rand van de binnenstad
in samenhang met het terugdrin
gen van de auto uit delen van de
binnenstad) en deze projekten
binnen afzienbare termijn voor
een Rijksbijdrage aan te melden?
C
P
Pa 159. Heeft het College het voornemen
belanghebbenden te betrekken bij
het tot stand komen van het fiets
padenplan?
Pa 160. Waar blijft de in het collegepro
gram toegezegde hoge prioriteit
bij de totstandkoming van het
fietspadenplan.
Kunt U een termijn noemen waarbin
nen het plan aan de Raad voorge
legd zal worden?
154« Wij verwachten in het eerste
kwartaal van 1979 een over
zicht te kunnen voorleggen van
verkeersmaatregelen en/of een
voudige civiel-technische wer
ken, één en ander in het kader
van de uitvoering van het uit
werkingsplan voor de binnen
stad.
155. Op dit moment zijn er geen gel
den meer beschikbaar voor de
bouw van parkeergarages. Het is
onzeker of in de toekomst op
nieuw van Rijkswege gelden voor
parkeervoorzieningen via Econo
mische Zaken en A.C.W. beschik
baar zullen komen. Ter zake van
de voorbereiding van parkeer
voorzieningen aan de rand van
de binnenstad blijven wij dili
gent
156. Een beslissing ter zake heeft
de Raad op 27 november 1978 ge
nomen.
157 Het ligt in ons voornemen het
t/m fietspadenplan in de eerste
161 helft van 1979 in de Raad te
doen behandelen. Bit plan is een
nadere uitwerking van de door de
Raad vastgestelde fietspaden
structuur. Om deze reden achten
wij het niet nodig alsnog met de.
bevolking overleg te plegen over
het totale fietspadenplan. In
voorkomende gevallen zal het ge
wenst zijn over een concrete
fietsroute met belanghebbenden
te overleggen. Een dergelijk
overleg dient pas plaats te vin
den onmiddellijk voorafgaand
aan de raadsbehandeling van het
plan tot het aanleggen van de
betreffende fietsroute.
156. Het blijkt, dat de middenstand in
de wijk Oldegalileën bezwaren
heeft tegen afsluiting Willem
Sprengerstraat
Welke mogelijkheden zijn er om als
nog aan deze bezwaren tegemoet te
komen?
157. Welke prioriteit wordt door het
College toegekend aan het maken
van een fietspadenplan en het uit
voeren daarvan?
158. Ook het fietspadenplan zou ons dit
kalenderjaar worden aangeboden.
Hoe staat het daarmee?