4
P 184. Behoort het tot de mogelijkhe
den, dat het gehele onderwijs-
en vormingspakket voor volwas
senen meer onder de aandacht
van de Leeuwarder bevolking
wordt gebracht dan tot nu toe
gebeurd is b.v. via een onder
wijskracht voor volwassenen
Pa 185. Welke tijdsplanning heeft de
projekt-werkgroep-integratie
ko/lo m.b.t. haar taakstelling?
Ligt het ook in de bedoeling
dat deze werkgroep tussentijds
gaat rapporteren m.b.t. de
stand van zaken aan de raad
en de onderwijscommissie
Hoe vaak en wanneer
Pa 186. Is er in Leeuwarden ook onderzoek
gedaan naar de doorstroming
1o-voortgezet onderwijs. Zo
ja, wat zijn de resultaten en
hebben deze ook invloed gehad
bij de opzet en keuze van het
projekt school-buurt
Pa 187. Is het college bereid t.b.v.
middels voorlichtingsprojekten
de doorstroming van meisjes
naar voortgezet middelbaar en
hoger onderwijs te stimuleren?
Zo ja, op welke wijze
In de naaste toekomst zal na
der overleg zowel op lokaal
niveau als met de betrokken
departementen plaatsvinden om
trent de wijze waarop de sa
menhang tussen de verschillen
de werksoorten uit de volwas
seneneducatie (i.e. vormings-
en ontwikkelingswerk, onderwijs
en scholing) kan worden ver
groot.
184. Wij zijn bereid te onderzoeken,
welke mogelijkheden er zijn om
tot een meer gesystematiseerde
voorlichting te komen omtrent
de in onze gemeente beschikba
re voorzieningen op het ter
rein van onderwijs, vorming en
scholing voor volwassenen.
185. Be Projekt-Werkgroep-Integra-
tie ko/lo houdt rekening met
de voortgang van zijn werk
zaamheden tot het tijdstip van
invoering van de Basisschool
(schooljaar 1982-1983). Omtrent
de rapportage is de groep van
mening, dat deze moet geschie
den aan de Begeleidingscommis
sie openbaar lager- en kleuter
onderwijs. Wij zullen terzake
de Commissie voor het Onderwijs
en de Raad informeren,
186. Indien - naar wij aannemen -
in de vraagstelling wordt ge
doeld op onderzoek naar de so
ciale herkomst van de scholie
ren in de verschillende vormen
van voortgezet onderwijs, dient
deze vraag ontkennend te wor
den beantwoord.
Wel bestaat er een commissie,
samengesteld uit vertegenwoor
digers van het l.o. en het v.o.
die zich bezighoudt met de aan
sluitingsproblematiek; daarbij
wordt met name onderzocht op
welke wijze de programma's van
de beide soorten onderwijs be
ter op elkaar kunnen worden af
gestemd.
187. Be doorstroming van meisjes
naar de verschillende vormen
van onderwijs in de tweede cy
clus van het voortgezet onder
wijs en het hoger ondervijs
staat landelijk sterk in de
belangstelling.