200
200
200
160
160
160
1,0
6,0
0,0
1-12
2,5. Overheidssector
In deze sector speelt de algemene uitkering uit het gemeentefonds een belangrijke
rol. Kortheidshalve zij verwezen naar hetgeen hieromtrent onder 1.2. is gesteld.
Het verschil tussen de uitkomsten van deze sector volgens het primitieve beleids
plan 1980-1984- en die van het thans voorliggende ontwerp-beleidsplan houdt verband
met de beslissing de wel geraamde maar niet te besteden kapitaallasten aan te
wenden als structurele bate in plaats van als incidentele bate.
3, Kwantitatieve uitgangspunten gehanteerd bij het samenstellen van de ontwerp
begroting 1981 en het ontwerp-beleidsplan 1981-1985.
3,1. Ontwikkeling van het inwonertal en voortgang van de bebouwing.
Uitgegaan is van de aantallen inwoners en het woningbestand alsmede de mutaties
daarin, zoals hierna vermeld:
3aar Aantal inwoners Woningvoor- Nieuwbouw Onttrekking aan de
per 1/1 raad per 1/1 woningvooraad
1980
1981
1982
1983
1984
1985
84.550
85.400
86.250
87.110
87.980
88.850
32.300
32.800
33.600
34.400
35.240
35.880
700
1.000
1.000
1.000
800
800
3.2. Ontwikkeling van het loon- én prijspeil.
De benadering van de loon- en prijsstijging over 1980 en 1981 is gebaseerd op de
Macro Economische Verkenningen 1980 voor wat betreft de algemene salarisstijging
de incidentele salarisstijging is gebaseerd op de gebruikelijke periodieke ver
hogingen en stelposten voor bevorderingen - en de algemene prijsstijgingen.
Onderstaand zijn de percentages samengevat waarvan wij zijn uitgegaan en de over
eenkomstige percentages waarvan de Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken ver
moedelijk zal uitgaan bij de bevoorschotting van de algemene uitkering en de on-
derwijsuitkering uit het gemeentefonds.
algemene loonsom
stijging
algemene prijs
stijging
door ons gehanteerde
veronderstellingen
bevoorschotting alge
mene uitkering (Cir
culaire FV 80/U 444
d.d. 27-6-1980
onderwijsuitkering
(Circulaire nog niet
ontvangen)
1980
4,5
3,5
1981
3,5
1980
4,0
2,0
1981
7,0
3,5