- 2 -
Artikel 7.
1. Indien hiertoe een gegronde reden bestaat, kan een gebruiker van het
kampeerterrein worden verwijderd.
2. Als gegronde reden als bedoeld in het eerste lid, kan in elk geval
worden gerekend:
a. onbehoorlijk gedrag;
b. het niet nakomen van de vastgestelde gedragsregels
Artikel 8.
Op het kampeerterrein wordt dagelijks een nachtregister bijgehouden.
Artikel 9«
Op een voor ieder toegankelijke plaats moeten duidelijk zichtbaar zijn
aangebracht
a. de adressen en telefoonnummers van de dichtstbijzijnde huisarts(en)
tandarts(en)ziekenhuizen en polikliniek;
b. het adres van de dichtstbijzijnde politiepost met telefoonnummers;
c. de op het kampeerterrein geldende prijzen;
d. de ingevolge artikel 5 vastgestelde gedragsregels
e. aanwijzingen voor de gasten, hoe te handelen in geval van brand.
Artikel 10.
Op daarvoor door Burgemeester en Wethouders aangewezen gedeelten van
het kampeerterrein worden vaste en semi-vaste standplaatsen ter be
schikking gesteld tegen betaling van de daarvoor ingevolge het in
artikel 3 beioelde besluit vastgestelde tarieven en overigens onder
de nader door Burgemeester en Wethouders te bepalen en in de met be
langhebbenden te sluiten plaatsingsovereenkomsten vast te leggen
voorwaarden.
Artikel 11
Aan de gebruikers van het kampeerterrein worden uitgereikt:
a. een lijst van de ingevolge artikel 3 vastgestelde tarieven;
b. de ingevolge artikel 5 vastgestelde gedragsregels
Artikel 12.
1Kampeerders dienen het verschuldigde kampgeld vóór het verlaten van
het kampeerterrein te voldoen.
2. Bezoekers van het kampeerterrein dienen de verschuldigde toegangs
prijs bij het betreden van het kampeerterrein te voldoen.
3. De betaling van de verschuldigde vergoeding voor het gebruik van een
vaste en semi-vaste standplaats wordt geregeld in de, in artikel 10
bedoelde plaatsingsovereenkomst.
Artikel 13.
Ten behoeve van de kampeerders worden op het kampeerterrein door derden
die terzake een pachtovereenkomst met de gemeente Leeuwarden hebben aan
gegaan, een kantine en een kampwinkel geëxploiteerd.
Artikel 14-.
Dit reglement kan worden aangehaald als "Kampeerreglement De Kleine
Wielen"
Pre-advies omtrent de brief van de vereniging "De Nieuwestad waarin verzocht
wordt om een aantal maatregelen op het gebied van verkeer c.a. en parkeren ten
behoeve van de binnenstad.
Bijlage nr. 382. Leeuwarden, 2 oktober 1980.
Aan de Gemeenteraad.
De vereniging "De Nieuwestad" heeft U bij brief van 19 april 1980 verzocht
een aantal wijzigingen aan te brengen, die verband houden met de verkeersafwik
keling en het parkeren in het centrumgebied. Deze wijzigingen zijn nodig, aldus
adressante, op grond van de ervaringen die nu een half jaar zijn opgedaan met
het nieuwe verkeers- en parkeerregime en de grote economische en verkeerstech
nische belangen die voor Leeuwarden op het spel staan.
In de brief worden de volgende voorstellen gedaan:
a. De Nieuwestad vanaf de Vrouwenpoortsbrug in één richting open te stellen voor
alle verkeer; m.a.w. het laten vervallen van de omrijroute via het Groot Scha
vernek. Dit voorstel wordt gemotiveerd, door te stellen dat er geklaagd wordt
over de moeilijke en onlogische bereikbaarheid van de binnenstad. Het centrum
zou om die reden minder bezocht worden met als gevolg, dat de omzetten achter
blijven bij het landelijk gemiddelde.
b. Voor de Nieuwestad N.Z., tussen de Duco Martenapijp en de Westerpijp, het
éénrichtingverkeer om te draaien, zodat de toestand weer zou ontstaan van
vóór november vorig jaar. Wat deze kwestie betreft wordt er in de brief op
gewezen, dat de oversteek vanaf het Groot Schavernek naar de Westerpijp on
logisch en levensgevaarlijk is, omdat het fietsverkeer onnodig gekruist moet
worden. Verder zou, bij het overnemen van dit voorstel, de afwikkeling van
een deel van het bevoorradingsverkeer voor de Nieuwestad via de Torenstraat
naar de Groeneweg kunnen plaatsvinden. Dit zou als gunstig gevolg hebben,
dat het Zuiderplein en het Stationsplein minder verkeer behoeven te verwerken
c. Het bevorderen van een goede bewegwijzering vanaf de vier grote invalswegen
naar het centrum en de parkeerkelder onder het Wilhelminaplein.
d. Verlaging van de hoge parkeertarieven, zowel bij de parkeermeters op de Nieu
westad als in de parkeerkelder.
e. Een betere verkeersafwikkeling van de parkeerders die uit de parkeerkelder
komen, met name in de spitsuren.
In Uw vergadering van 12 mei 1980 besloot U deze brief in onze handen te stel
len om pre-advies. Wij delen U thans het volgende mede.
ad a. Inwilliging van dit verzoek zou een fundamentele aantasting betekenen van
het Verkeersstructuur- en Uitwerkingsplan, zoals dit voor de binnenstad
vorig najaar grotendeels is gerealiseerd. Hierdoor zou immers toch weer op
eenvoudige wijze doorgaand verkeer in het centrum kunnen komen in plaats
van uitsluitend bestemmingsverkeer. Wij stellen U derhalve voor, hiermee
niet in te stemmen. Voor wat betreft de achtergrond van dit verzoek merken
wij nog op, dat in het kader van het distributie-planologische onderzoek,
zoals dit momenteel wordt verricht, tevens aandacht wordt geschonken aan
de bereikbaarheid van de binnenstad en de parkeervoorzieningen aldaar.
Zowel aan de ondernemers in het centrumgebied als ook aan de bezoekers
van de binnenstad is/zal via enquêtes e.d. gevraagd worden hieromtrent een
mening te geven.