3 - IA
p 140. I het kader van verkeersregulerende
maatregelen, zijn op diverse plaatsen
j de stad zgn. verkeersdrempels aan
bracht. Deze drempels zijn zodanig
a gelegd, dat de trottoirs ter weers-
zs den van de rijbaan met elkaar wor
den verbonden.
Dit heeft tot gevolg dat op de trot
toirs spelende peuters en kleuters,
in hun spel verdiept en al dan niet
op step, trekker of skelter, onge
merkt gaan oversteken, omdat de
barrière "stoeprand" ontbreekt.
- Kan hierin in verband met de veilig
heid wijziging worden aangebracht
(uiteraard rekening houdend met
rolstoelen en kinderwagens)
Wilt U bevorderen dat hiermee reke
ning wordt gehouden bij nog uit te
voeren werkzaamheden terzake
Pa 141. laatste tijd valt in toenemende
te te constateren dat motorvoer-
igen, zonder dat zij een bestem-
ng in de betreffende straat heb-
gebruik maken van de in het
der van het binnenstadsverkeers-
p'an afgesloten straten.
Ike maatregelen denkt het College
r ertegen te ondernemen.
|D 142, het College met ons van mening
t de verkeerssituatie aan de zuid-
k «nt van het Wilhelminaplein (toe-
ng parkeerkelder, busbaan, e.d.)
als die blijkt uit het feitelijke
rkeersgedrag ter plaatse, veel te
v- a sen overlaat
ja, welke mogelijkheden ziet het
lege ter verbetering hiervan
P143. verkeerssituatie rondom de beweg-
v zering naar de parkeergarage ge-
v n dagelijks aanleiding tot ver-
k ersovertredingen.
V Ike maatregelen denkt het College
t nemen om aan deze ongewenste toe-
i ind een eind te maken
'i W nneer worden de verkeerslichten
b de Plantage aangepast aan de
gewijzigde verkeerssituatie
140. Bij de hier bedoelde verkeersta-
fels gaat het om doorgetrokken
trottoirs, waarbij de voetgangers
die hierop lopen juridisch be
schermd worden tegenover kruisend
verkeer.
Er zijn tot nu toe geen aanwijzin
gen, dat de wijze waarop deze ver-
keerstafels zijn uitgevoerd in het
bijzonder voor de jongste ver
keersdeelnemers onveilig zijn. Het
wijzigen van de vormgeving van de
ze tafels, met name wanneer het
daarbij zou gaan om een verlaging
hiervan, zal juist leiden tot een
verminderde bescherming van de
overstekende voetgangers aangezien
er dan wellicht niet langer sprake
is van een trottoir.
Deze tafels zijn overigens aange
bracht nabij die straten waaruit
weinig gemotoriseerd verkeer is
te verwachten.
14-1. Door politietoezicht op die plaat
sen waar zich dit euvel voordoet.
Geconstateerd wordt, dat dit ver
schijnsel ondanks het grote aan
tal bekeuringen hardnekkig is.
14-2/ Hét verkeersgedrag laat ter plaat-
14-3. se inderdaad te wensen over. Een
plan tot reconstructie van het
kruispunt Beursplein is in voorbe
reiding. Binnenkort zullen voor
stellen aan U worden voorgelegd.
14-4-. In de bedoelde oudere verkeers
lichteninstallatie zit een auto
maat met onvoldoende mogelijkhe
den om in alle situaties optimaal
te voorzien.
Daarom zal een moderne automaat
moeten worden aangeschaft.