*9861 apueeSux—'000*82
qeejqs^aog uapjBeCaq jooa umjquao
-uaqsuaxp uaqsepsSuxqsaAsxnq axpxeqns puappnAuev trL
*8861 apuee3up '000*02
sjauiau>tj0M aspuBpuaqxnq uba uajapupjj jooa jnnqpno
ua pBBq ua3xa ap ux sfxMjapuo qaq uba uauapuoAag
'8861
apuBBSux'000*8 SuxuapjaAqsuaxp a^fxpaddBqos
-qBBUi ap uba uapBJi qaq ux >iJaMSja8xqpxMf xja jooa *21
*6861 ux~'000't?t(
qoq puadoxdo '886l ux 000*22 „>iua«
japuoz uasuarn,, qoafoud qaq -A-q-q axpxsqns ejqxg
*6861 9Pubb3ux —'000*01
Sux>jjaAiuauiBss3uxxs>i>iTMquo) qxaqxjBpxpos
apBUopqBUjaqup ap uba japb>i qaq up uaqxaqxAxqov *01
886L up —'000*921 S 4oq Z86l
ux '000*89 S UEA puadopdo uapuBqsjaqqoEsfxMjap
-uo qaui uaaapupa uba uappapaSaq qaq -a-q-q 'o*p'8
qaq fiq uaqqoBJJiJaepsSuxjapniuxqs uba Suxppaqsuey *6
*9861 up '000*92 qoq 586l up—'000*0L
uba puadopdo daojuio apbijop Supjgpppsqns *8
586L apuBBSup '000*61 S
japqoaxxoosjaqxnxjupnx uaqsBpjnnq aSsapfpg 'I
986l apuBBSup '000*001 uba SBjpaq uaa qoq uap
-Bzpaadsjaqnad uba uaqso^axqBqxopdxa ap up aSejpfpg *g
'000*82 S
uinzpng mnjquaouaqsuaxp qaq -A-q*q uapjefinaaq
SjozuapjBBf ag Supqqoxqg ap jooa sqeEpdapqeuijoj
oaxisu eaqxa uns uba 1861 spubbsut 8ut jgipxeqng q
*9861 apuBBSup—'000*01
*T3*d/*X*V*H daojSannqs apppsqng *tj
*9861 up —'000*01
auisppBpuBA uba uapfxjqsaq qaq do qqopjaS qoafoug
•6861 up —'000*08 S puadopdo sg6L
up '000*02 pxaqua3apa3>iJaH Bqow uajaoAqpn -a
i986L up —'000*92 S
deqoejauiaujapuo SxpBqosupapjj SupjapjoAaq *q
•9861
up'000*02 apqpepnboB ua SupqqoppjooA uaaui -b
:joop ppaquaSapaSjijaM SupjapjOAag
*6861 up '000*0Z qoq 8g6t up '000*02
uba puadopdo SueAdo-Zquq uba uaqso>j ap up aSBjpfpg
:uappnA aq up qSpoA spa pxap
-aq Mnapu jooa aqiupna auapzjooA ap jooa fl uappaqs Cxm
*6861 up —'000*989 qoq puadopdo 8g6i up 000*9trL
uba pxapaq wnapu jooa aquiptu uaa qaui uapnoqaS
8uxua>iaj sp apqpsod ojXEqqaSpnq ap uba uapedaq qaq fxg
•pxapaq nnapu uappaqsjooA
'000*006*1 uba puiBBjaS uapjOM ub>i
uaqsuio>iupjaaiu ubb Sejpaq uaa 886L~f786L apopjadsppapaq
ap uba aqqoxzdo uaq qep 'SpoAaS qoq qjaaq japuB ua
uag *ua>t>tejqaq uauun>j aq (apBupiuou *z*M-p) SuxjewzjaA
~>injp3upqsBpaq apgaj qaxu ap up saSaquaojad apjpazap
jooa uap3pqqoaja3 ^fppa>ibz ap spa sjajprnjqaS ap pamz
jooa suo uappaqe Cx/n *p3poAa3 qpjoM jaaw Suppa>i>ipMquo
apBupuiou ap uaapps ua ufpz pez a>jBJde SupqqoppjaA>jnjp
-SupqsBpaq apgaj uaa uba qoou 3upjBMZjaA>injp3upqsBpaq
appaj uaa uba qoou uapSpqqoajaS >[Cppa>jBz ap uba
aAaoqaq uaq ja qep 'ufpz uappnz 8xuepoz apopjadsppapaq
apuaSSpp suo jooa ap up uaqsSuajqdo ap uba uazuauS
-uaAOq ap qep 'uEBSsSqin uba ua fi« ufpz uaSuppeBpaq
Ttt-X
15. Voor medezeggenschapsgeledingenraden 15.000,
ingaande 1985.
3.4. Herwaarderingsvoorstellen.
Zoals wij reeds op biz. 4 van hoofdstuk 0 hebben ge
steld, worden dit jaar voor het eerst de voorstellen
tot herwaardering integraal in het ontwerp-beleidsplan
opgenomen
De oorspronkelijke taakstelling was gesteld op
4.837.000,Dit bedrag kwam overeen met het in het
voorjaar van 1984 (extra) comptabel ingeschatte tekort
voor de periode 1985-1989.
Uitgaande van dit tekort hebben wij een aantal taakvel
den aangewezen waarbinnen voor met name genoemde acti
viteiten de nodige bedragen naar onze mening boven
water konden worden gekregen.
Het voorlopig resultaat van de herwaarderingsoperatie
wordt door ons voorshands geraamd op 855.000,in
1985 oplopend tot 3-327.000,— in 1989.
In het kader van de taakstelling van f 4.837-000,zou
onder meer worden onderzocht in hoeverre het mogelijk
was de zgn. onderuitputtingspost te verhogen met
1.000.000,en in hoeverre binnen de limiet van de
heffing van de onroerend-goedbelasting voor zakelijk
gerechtigden een hogere opbrengst van de eigenaren zou
kunnen worden verkregen om de zgn. onbedoelde belas
tingverdrukking niet te laten doorgaan 555.000,
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat een en ander
mogelijk was. De onderuitputting kan worden verhoogd op
basis van in het verleden behaalde positieve reke
ningsresultaten, het verkrijgen van een hogere op
brengst van de eigenaren van onroerend goed, terzake
van onroerend-goedbelasting bleek mogelijk aan de hand
van de juni-circulaire over de algemene uitkering uit
het gemeentefonds. Gelet op het feit, dat er in feite
sprake is van ramingen die thuis horen in de ongewij
zigd beleid sector zijn onderzoeksresultaten meegenomen
in de ramingen voor ongewijzigd beleid.
De conclusie moet dan ook worden getrokken, dat een
deel van de taakstelling van 4.837.000,in het
kader van ongewijzigd beleid raming is ingevuld. Res
teert daarna nog een bedrag van
4.837.000,1.555.000,— 3-282.000, Het
voorlopige resultaat van de overige herwaarderingson-
derzoeken wordt door ons voorlopig geraamd op
855.000,— in 1985 oplopend tot 3-327-000,— in
1989. Er kan dan ook worden geconcludeerd, dat de
taakstelling is gehaald.
Voor wat betreft de aanpak van deze herwaarderingsope
ratie, de bij de keuze van de herwaarderingsprojecten
gehanteerde politieke uitgangspunten, criteria en
prioriteiten, de effecten van de herwaarderingsvoor
stellen voor de werkgelegenheid en groepen burgers,
alsmede voor een uitgewerkt overzicht van alle aan U
voorgestelde herwaarderingsprojecten wordt verwezen
naar de betreffende bijlage tot dit ontwerp-
beleidsplan. In deze bijlage zullen wij tevens de vraag
beantwoorden welke herwaarderingsprojecten een nader
onderzoek behoeven alsmede het tijdstip waarop een
zodanig onderzoek afgerond zou kunnen worden. Deze
bijlage wordt U zo spoedig mogelijk toegezonden.
In dit verband menen wij de projecten in een drietal
rubrieken te kunnen onderscheiden:
rubriek 1de projecten welke geen nadere onderzoek
behoeven en waarvan wij U voorstellen bij
de plenaire behandeling van dit ontwerp-
beleidsplan een definitief standpunt te
bepalen
rubriek 2: de projecten welke na de technische haal
baarheidsrapportages nog enig aanvullend
onderzoek vergen, doch waarvan wij er naar
streven deze per 1 december 1984 beschik
baar te hebben, zodat U bij de plenaire
behandeling van dit ontwerp-be-leidsplan
ook hieromtrent een definitief standpunt
kunt bepalen;