- 2 - bij de toegangsdeur, de keuken, de berging en/of het sanitair gedeeld worden met personen die in dezelfde woning wonen, j. Eenheid woningen: een min of meer samenhangend geheel van woningcomplexen zoals die bij het Gemeentelijk Woningbedrijf geregistreerd zijn. Samenstelling van het Wijkoverleg. Artikel 2. 1. Het Wijkoverleg bestaat uit het desbetreffende huurderscon tact en een vertegenwoordiging van het Woningbedrijf. 2. Het huurders contact als bedoeld in het vorige lid telt in het Wijkoverleg minimaal twee en maximaal vijf huurders. 3. Zowel het huurderscontact als het Woningbedrijf kunnen zich laten bijstaan door begeleiders en/of deskundigen. 4. Wat betreft het Wijkoverleg wordt het totale woningbezit op gesplitst in de volgende eenheden woningen: - Heechterp - Valeriuskwartier, Duplex-West - Julianalaan e.o., Houtrijk Huizum, Huizum-Dorp, Duplex- Zuid - West-Indische Buurt, Curacaostraat e.o., Oostenrijkse Wo ningen - Wielenpolle - Schepenbuurt, FruitstratenSpoorstraat (Achter de Hoven) - Ramstraat e.o., Camminghastraat e.o., Bloemenbuurt (Gera niumstraat, Dahliastraat), Tjerk Hiddestraat - Insulindestraat (Balistraat, Cambuurplein)Nieuw Cambuur - Harlingerstraatweg, MussenstraatMarssumerstraat e.o. - Verspreid Bezit, Zeeheldenbuurt, Vliet, Jacob Binckesstraat De taak van het Wijkoverleg. Artikel 3 1. Het Wijkoverleg heeft tot taak overleg te voeren over onder werpen die een collectief karakter dragen en die niet een zaak voor het Commissie-overleg zijn. Het Wijkoverleg vindt plaats naast het overleg in het kader van de uitvoering van complexmatige verbeterings- en onderhoudsprojecten 2. Voordat ten aanzien van een bepaalde eenheid woningen maat regelen worden genomen en regelingen worden gewijzigd zal in - 3 - het Wijkoverleg worden gesproken over onder meer de volgende onderwerpen a. planning en realisering van gewoon en buitengewoon onder houd; b. planning en realisering van ingrijpend verbeteren van woningen c. wijzigingen in de vergoeding van de kosten van het ver richten van leveringen en diensten, voor zover deze be trekking hebben op de betreffende eenheid woningen; d. wijzigingen in het puntenaantalvoor zover deze wij zigingen bepaald worden door subjectieve factoren; e. klachtenafhandeling; f. zaken betreffende het bij het Woningbedrijf in beheer zijnde gebied van de woonomgeving. De werkwijze van het Wijkoverleg. Artikel 4. 1. Op verzoek van een huurderscontact aan de Directeur van het Woningbedrijf, dan wel op verzoek van laatstgenoemde aan een huurderscontact, wordt tenminste 1 maal en maximaal 2 maal per jaar door het huurderscontact een bijeenkomst bijeen ge roepen 2. In geval bijzondere omstandigheden hiertoe aanleiding geven, staat het een huurderscontact, dan wel de Directeur van het Woningbedrijf vrij, de commissie te verzoeken toestemming te verlenen tot het bijeenroepen van een extra bijeenkomst van het Wijkoverleg. 3. De agenda van het Wijkoverleg wordt door het huurderscontact na overleg met de Directeur van het Woningbedrijf opgesteld en dient niet later dan een week voor de afgesproken datum van het Wijkoverleg in het bezit te zijn van de betrokkenen. 4. De voorzitter van het Wijkoverleg wordt uit en door het huur derscontact gekozen. 5. Het Woningbedrijf zorgt voor de schriftelijke verslaglegging van de vergaderingen van het Wijkoverleg. 6. Het verslag dient binnen één maand na de bijeenkomst ter goedkeuring aan het huurderscontact te worden verzonden. Een afschrift hiervan wordt verzonden aan de Secretaris van de Huurdersraad en de Secretaris van de Commissie en ligt vrij ter inzage op het kantoor van het Woningbedrijf. 7. Indien de betrokkenen bij het Wijkoverleg niet akkoord gaan met de verslaglegging of de inhoud van het verslag, dient men

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1985 | | pagina 237