- 2 -
West-Indische Buurt, Curacaostraat
e.o., Oostenrijkse Woningen 4
Wielan poll e 2
Schepen buurtFruitstratenSpoor
straat (Achter de Hoven) 4
Ramstraat e.o., Carnxninghastraat e.o.,
Bloemen buurt (Geraniumstraat, Dahlia
straat), Tjerk Hiddesstraat 5
Insulindestraat Balistraat, Cambuur-
plein), Nieuw Cambuur 4
HarlingerstraatwegMussenstraat,
Marssumerstraat e.o. 3
Verspreid Bezit1 Zeeheldenbuurt
Vliet, Jacob Binckesstraat4
(Verspreid bezit beschouwd als één complex)
Artikel 3.
In het Wijkoverleg worden die onderwerpen aan de orde gesteld die
van wezenlijk belang zijn voor een bepaalde eenheid woningen en
tevens een collectief karakter dragen.
Ter afhandeling van de problemen van individuele aard, dient de
bewoner zich rechtstreeks tot het Woningbedrijf te wenden.
Het accent in het Wijkoverleg ligt op die onderwerpen van beheer,
die een eenheid woningen rechtstreeks aangaan. Hierbij dient
opgemerkt te worden dat het Wijkoverleg plaatsvindt naast het
projectmatige overleg in het kader van renovatie, groot-onderhoud
of bijvoorbeeld warmte-isolerende maatregelen.
De bepalingen van deze verordening zijn dan ook niet van toepas
sing op het overleg in het kader van de projectgebonden onder
werpen
Lid d heeft betrekking op wijzigingen in het puntenaantal (aan de
hand van het woningwaarderingsstelselvoor zover deze de zoge
naamde subjectieve factoren betreffen. Te denken valt hierbij aan
liggingsaspecten, groenvoorziening etc.
Lid f heeft betrekking op het onderhoud van gemeenschappelijke
tuinen en paden en erfafscheidingen e.d.
Artikel 4.
De frequentie van het Wijkoverleg is aan een maximum gebonden.
Naarmate het tijdsbestek, voorafgaand aan een bijeenkomst van het
Wijkoverleg van langere duur is zal het belang en het gewicht van
de te bespreken onderwerpen toenemen, hetgeen de doelmatigheid
van het Wijkoverleg ten goede zal komen.
Lid 3 biedt de mogelijkheid een extra bijeenkomst van het Wijk
- 3 -
overleg bijeen te roepen indien bijzondere omstandigheden hiertoe
aanleiding geven
Een met redenen omkleed verzoekschrift dient aan de commissie te
worden voorgelegd. Daarbij dient de reden van een extra bijeen
komst te worden vermeld, alsmede waarom de behandeling van de
betreffende onderwerpen niet kan worden uitgesteld tot het eerst
volgende reguliere Wijkoverleg.
Artikel 5.
In lid 2 zijn de punten a, c, d, f en g uit artikel 6, lid 8
Besluit Geldelijke Steun Volkshuisvesting overgenomen. Punt a
heeft betrekking op huurprijswijzigingen, die niet rechtstreeks
voortvloeien uit door de rijksoverheid bindend voorgeschreven
maatregelen en kunnen mitsdien onderwerp van gesprek zijn in de
Huurdersraad. Gedoeld wordt op huurprijswijzigingen waaraan een
bepaalde beleidsvisie ten grondslag ligt. Te denken valt hierbij
bijvoorbeeld aan huurharmonisatie, waarbij aanpassing met het
maximumpercentage niet bindend voorgeschreven is.
Punt b is ruimer gesteld: in voornoemd Besluit wordt alleen over
verhoging van de prijs voor bijkomende leveringen en diensten
gesteld dat dit van wezenlijk belang is.
Punt e heeft betrekking op de algemene procedure van afhandeling
der klachten en dus niet op de klachten zelve.
Lid 3 geeft uitvoering aan het bepaalde in artikel 8 lid 9 sub b
Besluit Geldelijke Steun Volkshuisvesting.
Éénmaal per jaar dienen de vermelde onderwerpen op een bijeen
komst van de Huurdersraad sn commissie aan de orde te worden
gesteld.
Artikel 6.
In de in lid 1 bedoelde vergaderingen kunnen alle zaken zoals die
in artikel 3 van deze verordening zijn omschreven, behandeld wor
den
Daarnaast kunnen andere zaken besproken worden waarbij met name
gedacht kan worden aan het functioneren van de overlegstructuur.
De administratieve voorbereiding ligt in handen van het Woning
bedrijf.
Artikel 8
De alhier genoemde wettelijke verplichting (artikel 6 lid 9 sub a
van het 3esluit Geldelijke Steun Volkshuisvesting) is opgedragen
aan de Directeur van het Woningbedrijf. Hij is verantwoordelijk
voor de mogelijkheid voor de huurders om van één en ander kennis
te kunnen nemen