Stedebouwkundige en verkeerskundige aspekten waarop de alternatieven be
oordeeld zijn.
Verstoringen van/of aanvullingen op de bestaande wegen en stadsstruktuur
- mate waarin de Schrans aangesloten blijft op Zuiderplein;
- mate waarin de historische route langs Achter de Hoven zowel ruimtelijk
als funktioneel gehandhaafd blijft;
- barrierewerking van de spoorlijn.
Aansluitmogelijkheden van de aangrenzende gebieden op de nieuwe wegen:
- Sixmastraat e.o.;
- Lijempfterrein
- KIanderijbuurt/Tulpenburg
Het afwikkelingsnivo voor de verschillende verkeerssoorten op:
- Zuiderplein;
- Oostergoweg;
- Stationsweg;
- oostelijke verbindingsroute c.q. verbindingsweg.
Veiligheid voor fietsers op het Zuiderplein, en de Statio.n-sweg.
Bereikbaarheid van de binnenstad vanuit:
- het zuiden;
- het oosten.
"8asi sweg"
- de vormgeving lijkt niet op de "basisweg" (visueel);
- ontstaat een onaantrekkelijke oost-west verbinding (funktioneel);
Ontstaat een onaantrekkelijke oost-west verbinding via de Willem Lodewijk-
straat en de Oostergoweg.
Sluipverkeer door woongebieden:
- KIanderijbuurt/Tulpenburg
Bestemmingsmogelijkheden aangrenzende gebieden:
- Li jempfterrein
- KIanderijbuurt/Tulpenburg
Faseringsmogelijkheden
- oostelijke verbindingsweg tussen Oostergoweg en de Willem Lodewijkstraat
Vormgeving van wegen en kruispunten.