Stedebouwkundige en verkeerskundige aspekten waarop de alternatieven be oordeeld zijn. Verstoringen van/of aanvullingen op de bestaande wegen en stadsstruktuur - mate waarin de Schrans aangesloten blijft op Zuiderplein; - mate waarin de historische route langs Achter de Hoven zowel ruimtelijk als funktioneel gehandhaafd blijft; - barrierewerking van de spoorlijn. Aansluitmogelijkheden van de aangrenzende gebieden op de nieuwe wegen: - Sixmastraat e.o.; - Lijempfterrein - KIanderijbuurt/Tulpenburg Het afwikkelingsnivo voor de verschillende verkeerssoorten op: - Zuiderplein; - Oostergoweg; - Stationsweg; - oostelijke verbindingsroute c.q. verbindingsweg. Veiligheid voor fietsers op het Zuiderplein, en de Statio.n-sweg. Bereikbaarheid van de binnenstad vanuit: - het zuiden; - het oosten. "8asi sweg" - de vormgeving lijkt niet op de "basisweg" (visueel); - ontstaat een onaantrekkelijke oost-west verbinding (funktioneel); Ontstaat een onaantrekkelijke oost-west verbinding via de Willem Lodewijk- straat en de Oostergoweg. Sluipverkeer door woongebieden: - KIanderijbuurt/Tulpenburg Bestemmingsmogelijkheden aangrenzende gebieden: - Li jempfterrein - KIanderijbuurt/Tulpenburg Faseringsmogelijkheden - oostelijke verbindingsweg tussen Oostergoweg en de Willem Lodewijkstraat Vormgeving van wegen en kruispunten.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1985 | | pagina 71