1 2 3 4 5 6 7 9 10 11 Alternatief 2.2.A (Dit is alternatief 2.2. met een smalle Stationsweg.) Zie alternatief 2.2. Zie 2.1. De kapaciteit van het Zuiderolein is nog lager als in alternatief 2.2. Het huidige verkeersaanbod kan niet verwerkt worden. Het openbaar vervoer kan op de Stationsweg gelet op de beschikbare ruimte geen prioriteit gegeven worden Oe veiligheid voor de fietsers op de Stationsweg is uitgaande van fiets stroken echter niet akseptabeldaar het gemotoriseerde verkeer richting Stationsplein zich van 2 naar 1 rijstrook moeten samenvoegen. Dit zal ge vaarlijke situaties opleveren voor de fietsers aan de noordzijde van de Stationsweg Door een nog lagere kapaciteit van het Zuiderplein wordt de bereikbaarheid van de binnenstad vanuit het zuiden nog slechter dan in alternatief 2.2. Zie alternatief 2.2 Zie Zie Zi e Zie Zie Zie 2.1 2.1 2.1 2.1 2.1 2.1 onklusie: De vormgeving van het Zuiderplein in dit alternatief is gekompliceerd en de kapaciteit van dit plein ligt nog lager dan in alternatief 2.2. Verder is de afwikkeling van het fietsverkeer oo de Stationsweg onveilig. Dit alternatief wordt niet haalbaar geacht. 8 -8- -9- r. ALTERNATIEF 2.2a

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1985 | | pagina 75