Alternatief 3A (Dit is alternatief 3 zonder oostelijke verbindingsweg
Vanuit het oosten is geen volwaardige bereikbaarheidsroute aanwezig. Ver
keer tussen de Willem Lodewijkstraat en het Zuiderplein zal zich afwikkelen
via het gebied KIanderijbuurt/Tulpenburg
De Oostergoweg maakt na de ongelijkvloerse kruising met de spoorlijn een
haakse bocht zonder dat hier sprake is van een kruising. Zo'n tracering
komt onlogisch over en is ongewenst daar de Oostergoweg onderdeel zal uit
maken van de hoofdstadsstruktuurDe historische route via Achter de Hoven
naar de binnenstad blijft gehandhaafd.
Zie alternatief 3.
Het afwikkelingsnivo voor het verkeer vanuit het oosten door het gebied
KIanderijbuurt/Tulpenburg is matig.
Zie alternatief 3.
De bereidbaarheid van de binnenstad voor het verkeer vanuit het zuiden is
goed en vanuit het oosten matig.
De vormgeving doet niet denken aan de "basisweg".
Er ontstaat een onaantrekkelijke oost-zuid route.
Het oost-zuid verkeer zal gestimuleerd worden, gebruik te maken van de
rondweg.
Door het gebied KIanderijbuurt/Tuloenburg zal veel sluipverkeer ontstaan.
De bestemmingsmogelijkheden van het gebied KIanderijbuurt/Tulpenburg zijn
matig ten gevolge van de grote verkeersdruk in dit gebied. Een groot deel
van de huidige woningen en het Lienward College liggen erg kwetsbaar.
Zie alternatief 3.
De vormgeving van de haakse bocht in de tunnel direkt ten noorden van de
spoorlijn is onlogisch en daardoor niet duidelijk. Aanvullende maatregelen
zoals voorwaarschuwingen zullen gelet op de verkeersveiligheid noodzakelijk
zijn.
Konklusie: Gelet op de vormgeving in de tunnel (ten noorden van de spoorlijn
maakt de Oostergoweg een haakse bocht) vervalt dit alternatief.
-12-