-14- Alternatief 3B (Dit is alternatief 3 met smalle Stationsweg.) 1. Zie alternatief 3. 2. Zie 3. 3. Het afwikkelingsnivo van 'net ZuiderDlein zal door de beperkte ruimte op de Stationsweg afnemen ten ODzichte van alternatief 3 en 3A maar het verkeers aanbod kan verwerkt worden, zij het dat de cyklustijd bij de verkeerslich- ten op het Zuiderplein boven de 2 minuten komt. Bevordering van het openbaar vervoer, middels een busbaan op de Stationsweg is niet mogelijk gelet op de beoerkte ruimte die beschikbaar is op deze weg. 4. Een veilige afwikkeling van het fietsverkeer op het Zuiderplein (vrijlig- gende fietspaden) en in mindere mate op de Stationsweg (fietsstroken) is mogelijk. 5. Zie alternatief 3. 6. Zie 3. 7. Zie 3. 8. Zie 3. 9. Zie 3. 10. Zie 3. 11. Zie 3. -15- JdülL Konklusie: Zie alternatief 3. Verder kan opgemerkt worden dat de kapaciteit ten opzichte van alternatief 3 op het Zuiderplein lager wordt en aan het openbaar busvervoer op de Stationsweg geen prioriteit gegeven kan worden. Dit alternatief wordt niet wenselijk geacht.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1985 | | pagina 78