Alternatief 4A (Oit is alternatief 4 zonder oostelijke verbindingsweg.)
Vanuit het oosten is geen volwaardige bereikbaarheidsroute aanwezig. Ver
keer tussen de Willem Lodewijkstraat en het Zuiderplein zal zich afwikkelen
via het gebied KIanderijbuurt/Tulpenburg
De aansluiting van de Schrans oo het Zuiderplein is gelijk aan die in al
ternatief 4.
Zie alternatief 4.
Het afwikkelingsnivo voor het verkeer vanuit het oosten door het gebied
KIanderijbuurt/TulDenburg is matig.
Zie alternatief 4.
De bereikbaarheid van de binnenstad vanuit het oosten is matig.
Het verkeer vanaf en naar het Zuiderplein wikkelt zich via het gebied Klan-
derijbuurt/Tulpenburg af in plaats van via het hoofdwegennet.
Zie alternatief 4.
Zie "4.
Door het gebied KIanderijbuurt/Tulpenburg zal zich veel sluipverkeer afwik
kelen.
Zie alternatief 4.
Zie 4.
De vormgeving van Oostergoweg, Zuiderplein en Stationsweg is eenvoudig en
duidelijk.
Konklusie: Dit alternatief is vergelijkbaar met alternatief 4 zij het dat er
zich door het gebied KI anderijbuurt/Tulpenburg nog meer verkeer zal
moeten afwikkelen en de bereikbaarheid van de binnenstad vanuit het
oosten matig is. Al naar gelang de behoefte kan echter de oostelijke
verbindingsweg in een later stadium tot stand gebracht worden.
Een voordeel van dit alternatief is dat de oost-west route een
grotere weerstand heeft dan in alternatief 4. Zodat het oost-west
verkeer gestimuleerd zal worden gebruik te maken van de rondweg.
-20-
-21-