Huisvesting gemeentelijk apparaat Bijlage no. 110 Aan de Gemeenteraad, Leeuwarden, 22 maart 1990 1Inleiding In ons voorstel van april 1989 omtrent de gemeentelijke reorgani satie hebben wij reeds een onderzoek aangekondigd naar de conse quenties van de reorganisatie voor de huisvesting van het ambte lijk apparaat. De voor dit onderzoek ingestelde werkgroep heeft inmiddels haar werkzaamheden voltooid. Het hierop betrekking hebbende rapport is voor u ter inzage gelegd. In het vervolg van deze Raadsbrief zullen wij op basis van de bevindingen van de bovenbedoelde werkgroep onze zienswijze met betrekking tot het toekomstige huisvestingsmodel uiteenzetten. 2Rapport werkgroep huisvesting 2.1. Kantoorhoudende funkties Ten aanzien van de kantoorhoudende funkties van de vijf nieuw te formeren diensten, te weten de diensten Bestuurszaken, Stadsont wikkeling en Milieu, Economische en Sociale Zaken, Stadsbeheer en Welzijn, is in het rapport "Huisvesting Gemeentelijk Apparaat" een zestal huisvestingsscenario's uitgewerkt. Daarbij zijn de onder delen van deze diensten die thans reeds over zelfstandige huis vesting beschikken, zoals onder meer het Gemeente-archief, het Gemeentelijk Muziekinstituut en het Centrum voor Beroepsoriëntatie en Beroepsoefening, niet in het onderzoek betrokken. De door de werkgroep onderzochte huisvestingsmodellen worden ge kenmerkt door een afnemende graad van gecombineerde huisvesting voor meerdere diensten, waarbij voor de varianten 1 t/m 4 voor een deel in de nieuwe huisvesting wordt voorzien door het ingebruik nemen van een nieuwe lokatie, terwijl bij de varianten 5 en 6 alleen het huidige gebouwenbestand wordt benut. Voor een volledige beschrijving van de onderzochte modellen wordt verwezen naar paragraaf 3 van het rapport.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1990 | | pagina 206