Nr. 20488.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 18 januari 1990 (bijlage nr. 22);
gehoord de Commissie voor Organisatie-, Personeels- en Informatiezaken;
BESLUIT:
I. het gestelde in artikel E 32 van het Algemeen Ambtenarenreglement van overeenkomstige
toepassing te verklaren op elke weduwnaar jonger dan 65 jaar van een gewezen ambtenares van
de gemeente, die een periodieke uitkering geniet op grond van de bepalingen van de Alge
mene Burgerlijke Pensioenwet;
II. te bepalen dat dit besluit in werking treedt met ingang van heden.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
Reorganisatie gemeente Leeuwarden
Organisatie- en f ormatievaststellincj
Bijlage no. 23
Leeuwarden, 18 januari 1990
Aan de Gemeenteraad,
1 Het raadsvoorstel en de gevolgde werkwijze
Op 5 juni jl. heeft u onder andere ingestemd met de hoofdlijnen
van de nieuwe organisatiestruktuur en de verdere uitwerking en
invoering. Onderdeel van dit besluit vormt de opdracht aan de CDR
tot uitvoering van de reorganisatie (blz. 8, punt 3.5 van het
raadsvoorstel
Het toenmalige projektmanagement is vervolgens gekomen met een
werkplan voor de uitwerking van de reorganisatie in fase 4. In
dit werkplan wordt een projektorganisatie gepresenteerd die de
CDR behulpzaam moet zijn bij zijn taken met betrekking tot de
reorganisatie. Met dit werkplan hebben zowel B en W als het GO
ingestemd. Een centrale rol hierin is weggelegd voor de decen
trale werkgroepen (DWGn) per nieuw te vormen dienst en de Cen
trale Ondersteunings Groep (COG)
Door vertrouwenspersonen in de DWGn op te nemen en het GO aan te
wijzen als overlegorgaan ten behoeve van de reorganisatie is aan
de personele inbreng vorm gegeven.
Overeenkomstig de opdracht en gegeven het krappe tijdschema heeft
de CDR, met aktieve ondersteuning van de DWGn en de COG de zaken
voortvarend op de rails gezet.
In een eerste slag zijn alle taken, produkten/diensten en beno
digde formaties geïnventariseerd.
Vervolgens is de verdere detaillering van de organisatiestruktuur
en het formatieplan ter hand genomen. Op een aantal punten is
hierbij afgeweken van de struktuur van het raadsbesluit c.q.
heeft verfijning en nadere invulling plaatsgevonden. Deze afwij
kingen, verfijningen en nadere invulling worden hieronder per
dienst opgesomd en toegelicht. Daarnaast is afgeweken van de
formaties zoals die (voorlopig) in het raadsvoorstel waren opge
nomen. Daarop wordt in paragraaf 3 nader ingegaan.
1.1. Dienst Bestuurszaken
a. De bedrijfscontacten zijn overgeheveld naar de dienst Econo
mische en Sociale Zaken. De reden hiervoor is de verwevenheid
van dit werkveld met de taken van de afdeling Economische
Zaken en Werkgelegenheid van de dienst Economische en Sociale
Zaken