6. PROMOTIONELE ASPECTEN
HOOFDSTUK II
Toeristisch PR-beleid dient ingepast te worden in het totale PR-beleid van de
gemeente en derhalve aan te sluiten bij het in te stellen gemeentelijk coördinatie
punt PR.
De VVV is het uitvoerend orgaan voor de toeristisch-
recreatieve promotie.
In deze notitie wordt volstaan met het aangeven van enkele aandachtspunten m.b.t.
toeristisch PR-beleid.
Promotieplatf orm
Van belang is de samenwerking met belangenorganisaties en VVV, waardoor
coördinatie en bundeling van informatie mogelijk wordt. Een promotieplatform
moet worden gevormd, waardoor regionale afstemming mogelijk wordt.
Uitvoerende werkzaamheden
Voor de praktische uitwerking van promotie van toeristische voorzieningen en
activiteiten kan o.a. gedacht worden aan:
- toeristische informatievoorziening afstemmen op specifieke doelgroepen;
- promotie van Leeuwarden als stad met een eigen identiteit, waarbij het
zwaartepunt gelegd kan worden op de historische en stedebouwkundige
kwaliteiten;
- aansluiting bij uitgaven/beurzen van de VVV;
- publikaties in op bepaalde doelgroepen gerichte tijdschriften (hetgeen vaak
niets hoeft te kosten);
- aanbieden historisch aanbod in samenwerking met andere gemeenten;
verbeteren verspreiding maandagenda.
Organisatie van toeristisch-recreatieve promotie van de stad Leeuwarden, zal in het
tweede hoofdstuk van de notitie worden uitgewerkt.
12
OP KORTE TERMIJN UIT TE VOEREN PROJECTEN
1. COMPUTER SCREENS
2. ZONDAGSE EVENEMENTEN
3. KLM TOERISME-TROFEE
4. KANOROUTE
5. AFSTEMMEN BRUGTIJDEN
6. PROMOTIE
7. STIMULERINGSFONDS TOERISME