15 Beleidsvoornemens/toezegging Stand van zaken/uitvoering Termijn Rapportage via Behand. dienst Met voortvarendheid wordt gewerkt aan het te rugdringen van de kleine criminaliteit met de nadruk op preventie, op basis van het goedge keurde Beleidsplan Veel Voorkomende Crimi naliteit Gemeente Leeuwarden. De veiligheid op straat en op (in) voor het pu bliek toegankelijke terreinen en gebouwen, krijgt bijzondere aandacht. De aangifte-bereid heid en zorg voor slachtoffers wordt verhoogd. Het instituut van wijkagent zal verder worden ontwikkeld, ook in de dorpen. In overleg met de scholen en met ter zake des kundigen wordt een voorlichtingsprogramma voor de scholen ontwikkeld en uitgevoerd m.b.t. preventie van veel voorkomende criminaliteit. III. VERKEER EN VERVOER Tegen parkeerovertredingen wordt streng opge treden (o.a. wielklem). 2 projecten buurtpreventie zijn inmiddels van start gegaan, 2 zijn in voorbereiding. Bij Ministerie van Justitie is hiervoor sub sidie aangevraagd. 3 Werkgroepen Criminaliteit Preventie zijn ingesteld. Stadsbrede slachtofferenquĂȘte is afgerond. Wordt inhoud aan gegeven in het Activitei tenplan Politie en het Beleidsplan Politie 1990-1994. Wordt inhoud aan gegeven in het Activitei tenplan Politie. Een van de werkgroepen zal zich hiermede bezighouden. Onderdeel van parkeerbeleidsplan. Taakop dracht le helft 1991. 1991-1994 Continu Continu 1991-1993 Stuurgroep Criminali teitspreventie - Bestuurszaken Commissie Openbare Orde Commissie Openbare Orde Stuurgroep Criminali teitspreventie Bestuurszaken Bestuurszaken Bestuurszaken gereed eind 1991 Commissie Stadsont wikkeling/Raad Stadsontwikkeling en Milieu 14 Beleidsvoornemens/toezegging Stand van zaken/uitvoering X ermi jn Rapportage via Behand. dienst De aanleg van mini-rotondes zal worden bevor derd ter verbetering van de doorstroming en vermindering van het aantal verkeerslichten. Verdubbeling van het aantal rijstroken via de Valeriusstraat of eventueel het achterwege laten hiervan wordt nader bekeken. In verband hier mee ook de aanleg van het stukje noordtangent tussen de Troelstraweg en Rijksweg A31. Voor de verkeersveiligheid (oversteken lang zaam verkeer) moet de rondweg op meerdere plaatsen worden aangepast. Het beleid van de verkeersluwe gebieden (30 km zone) wordt onverminderd voortgezet. Er wordt naar gestreefd alle dorpen op te nemen in het openbaar vervoersnet. Herziening prioriteitenschema verkeerslich- tenregelinstructies. Start voorjaar 1991. Komt aan de orde in "Studierapport Noord tangent". Start voorjaar 1992. Er wordt een meerjarenplan gemaakt voor oplossen knelpunt. Uitvoering onder subsi dieregeling AVOC. De knelpunten worden meegenomen in de reconstructie rondweg. EFRO-subsidie. Uitvoering verkeersluwe gebieden vindt plaats overeenkomstig herwaardering 1990- 1994. Knelpunt komt aan de orde in studie Ver- voerregio Friesland. In deze studie wordt o.a. gekeken naar het openbaar vervoer in het landelijk gebied. najaar 1991 najaar 1992 Commissie Stadsont wikkeling/Raad Commissie Stadsont wikkeling/Raad oktober 1991 Commissie Stadsont wikkeling/Raad Commissie Stadsont wikkeling/Raad Stadsontwikkeling en Milieu Stadsontwikkeling en Milieu Stadsontwikkeling en Milieu Stadsontwikkeling en Milieu Stadsontwikkeling en Milieu

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1991 | | pagina 916