15
Beleidsvoornemens/toezegging
Stand van zaken/uitvoering
Termijn
Rapportage via
Behand. dienst
Met voortvarendheid wordt gewerkt aan het te
rugdringen van de kleine criminaliteit met de
nadruk op preventie, op basis van het goedge
keurde Beleidsplan Veel Voorkomende Crimi
naliteit Gemeente Leeuwarden.
De veiligheid op straat en op (in) voor het pu
bliek toegankelijke terreinen en gebouwen,
krijgt bijzondere aandacht. De aangifte-bereid
heid en zorg voor slachtoffers wordt verhoogd.
Het instituut van wijkagent zal verder worden
ontwikkeld, ook in de dorpen.
In overleg met de scholen en met ter zake des
kundigen wordt een voorlichtingsprogramma
voor de scholen ontwikkeld en uitgevoerd m.b.t.
preventie van veel voorkomende criminaliteit.
III. VERKEER EN VERVOER
Tegen parkeerovertredingen wordt streng opge
treden (o.a. wielklem).
2 projecten buurtpreventie zijn inmiddels
van start gegaan, 2 zijn in voorbereiding.
Bij Ministerie van Justitie is hiervoor sub
sidie aangevraagd.
3 Werkgroepen Criminaliteit Preventie zijn
ingesteld.
Stadsbrede slachtofferenquĂȘte is afgerond.
Wordt inhoud aan gegeven in het Activitei
tenplan Politie en het Beleidsplan Politie
1990-1994.
Wordt inhoud aan gegeven in het Activitei
tenplan Politie.
Een van de werkgroepen zal zich hiermede
bezighouden.
Onderdeel van parkeerbeleidsplan. Taakop
dracht le helft 1991.
1991-1994
Continu
Continu
1991-1993
Stuurgroep Criminali
teitspreventie
- Bestuurszaken
Commissie Openbare
Orde
Commissie Openbare
Orde
Stuurgroep Criminali
teitspreventie
Bestuurszaken
Bestuurszaken
Bestuurszaken
gereed eind 1991
Commissie Stadsont
wikkeling/Raad
Stadsontwikkeling en
Milieu
14
Beleidsvoornemens/toezegging
Stand van zaken/uitvoering
X ermi jn
Rapportage via
Behand. dienst
De aanleg van mini-rotondes zal worden bevor
derd ter verbetering van de doorstroming en
vermindering van het aantal verkeerslichten.
Verdubbeling van het aantal rijstroken via de
Valeriusstraat of eventueel het achterwege laten
hiervan wordt nader bekeken. In verband hier
mee ook de aanleg van het stukje noordtangent
tussen de Troelstraweg en Rijksweg A31.
Voor de verkeersveiligheid (oversteken lang
zaam verkeer) moet de rondweg op meerdere
plaatsen worden aangepast.
Het beleid van de verkeersluwe gebieden
(30 km zone) wordt onverminderd voortgezet.
Er wordt naar gestreefd alle dorpen op te
nemen in het openbaar vervoersnet.
Herziening prioriteitenschema verkeerslich-
tenregelinstructies. Start voorjaar 1991.
Komt aan de orde in "Studierapport Noord
tangent". Start voorjaar 1992.
Er wordt een meerjarenplan gemaakt voor
oplossen knelpunt. Uitvoering onder subsi
dieregeling AVOC. De knelpunten worden
meegenomen in de reconstructie rondweg.
EFRO-subsidie.
Uitvoering verkeersluwe gebieden vindt
plaats overeenkomstig herwaardering 1990-
1994.
Knelpunt komt aan de orde in studie Ver-
voerregio Friesland. In deze studie wordt
o.a. gekeken naar het openbaar vervoer in
het landelijk gebied.
najaar 1991
najaar 1992
Commissie Stadsont
wikkeling/Raad
Commissie Stadsont
wikkeling/Raad
oktober 1991
Commissie Stadsont
wikkeling/Raad
Commissie Stadsont
wikkeling/Raad
Stadsontwikkeling en
Milieu
Stadsontwikkeling en
Milieu
Stadsontwikkeling en
Milieu
Stadsontwikkeling en
Milieu
Stadsontwikkeling en
Milieu