Blad 6 P.S. Voor de externe gebruikers geldt dat zij kunnen beschikken over de uitkomsten van het wijksigna- leringssysteem, mits zij hun gegevens ook gratis beschikbaar blijven stellen. Indien ze mee willen draaien in de vragenlijst dan dient dit kosten dekkend te gebeuren. HOE NU VERDER? 13. De meest pragmatische oplossing is dat degene die de algemene jaarrapportage maakt ook voor de desbetref fende diensten een kort verslag maakt van de onder zoeksresultaten voor hun beleidsterrein, afgestemd op de wijkindeling die men hanteert. De medewerker stads deelcoördinatie die de contacten met de wijkorganisa- ties onderhoudt, bespreekt de algemene jaarrapportage het korte verslag per dienst met de wijkorganisa- ties Vervolgens wordt 1. de algemene jaarrapportage samen met het korte verslag per dienst aangeboden aan de directies van de ver schillende diensten; 2. de directie van elke dienst vraagt haar beleidsmede werkers om advies hoe om te gaan met de uitkomsten van het wijksignaleringssysteem; 3 deze adviezen worden samengevoegd tot één verslag per dienst 4. de rapportage van het wijksignaleringssysteem per dienst het verslag van beleidsmedewerkers wordt in gebracht in de CDR; 5. de CDR geeft een (integraal) advies aan B. en W.; 6. B. en W. beslissen over de prioriteitsstelling en de te nemen maatregelen; 7. het jaar erop volgt de evaluatie: wat is gerealiseerd, wat is het effect? etc. De stand van zaken De ambtelijke werkgroep heeft op 6 september 1994 haar rap portage vastgesteld. Vervolgens heeft iedere dienst tot 2 9 september de tijd gehad om deze rapportage te bespreken in het management-overleg en eventuele aanpassingen van de vragenlijst door te geven. Deze aangepaste vragenlijst is in de tweede week van novem ber over de gehele gemeente uitgezet (B. en W.-besluit nr. 16746 van 1 november jl.) Blad 7 Dekking voor deze uitbreiding kon incidenteel gevonden wor den binnen het budget van de dienst Bestuurszaken voor Sta tistiek en Onderzoek. Deze dienst gaf ook aan gebruik te willen maken van de mogelijkheid om extra vragen te stellen en heeft daar uit het budget Openbare Orde en Veiligheid een bedrag van f 7.500,- voor beschikbaar gesteld. In de maand januari/februari worden de eerste uitkomsten ver wacht. In maart/april zal de jaarrapportage worden gepre senteerd en kan per dienst een rapportage worden verwacht met de voor die dienst specifieke kerngegevens. De Centrale Directie Raad heeft op woensdag 12 oktober 1994 ingestemd met de uitbreiding van het wijksignaleringssys teem en de conclusies van de werkgroep. In het verslag staat dat "alle diensten worden verplicht mee te werken aan het wijksignaleringssysteem en de kosten worden met ingang van 1996 hoofdelijk omgeslagen". Op 17 november is de rapportage in de stuurgroep Sociale Vernieuwing behandeld. Ook deze stuurgroep stemde in met de conclusies van de werkgroep en de uitvoering van de conclu sies. De aanvullende incidentele kosten van het overbrug gingsjaar 1995 ad f 51.000,- kunnen ten laste worden ge bracht van het Fonds Sociale Vernieuwing 1994. Vanuit het Stadsvernieuwingsfonds is een bedrag van f 53.000,- beschikbaar gesteld voor 1995. Onder de mededeling, dat de Raadsadviescommissie Stadsont wikkeling 17 januari 1995 positief heeft geadviseerd met ons voorstel in te stemmen, stellen wij u voor in te stem men met de uitbreiding en structurele dekking van het wijk- signaleringssysteem overeenkomstig bijgaand ontwerp besluit Leeuwarden, 2 februari 1995. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, drsH.H. Apotheker Burgemeester. mwir. J.A. Lantermans Secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1995 | | pagina 89