4
I
II
I!
11
I I
Sector/Dienst-Begroting 1999
Bestuur en Concernstaf
2. DOEL EN TAKEN VAN DE DIENST
2.1 Missie van de concernstaf
De bovenliggende doelstelling van de concernstaf luidt:
"Ten dienste van het bestuur en het ambtelijk management dusdanige voorwaarden te
scheppen en het uitvoeren van ondersteunende activiteiten, die hen in staat stellen de
gemeentelijke organisatie te (be-)sturen op en laten verantwoorden over resultaten.'
Interne doelen daarbij zijn:
Het actief en adequaat inspelen op de behoefte van de klant in casu enerzijds het
bestuur, de Gemeentesecretaris (mede in de rol van voorzitter van de DirectieRaad),
de directeur Bedrijfsvoering (mede in de rol van voorzitter van het
controllersoverleg), alsmede de platforms en anderzijds in de vorm van andere
geledingen in op opdracht/contractbasis;
bevorderen van een doelmatige- en doeltreffende bedrijfsvoering in casu op
financieel, personeel, organisatorisch, informatiekundig en facilitair gebied.
Externe doelen daarbij ziin:
verbeteren van netwerken;
verbeteren van beeldvorming naar burgers, bedrijven en maatschappelijke
organisaties e.d;
versterken positie als "centrum' functie.
Het bovenstaande leidt tot een scala aan (interne-)producten en diensten, variërend van
het mede ontwikkelen van een strategisch beleid en hiermee samenhangend
middelenbeleid, het formuleren van kaders en richtlijnen, het gevraagd en ongevraagd
adviseren.
Kwaliteitsdoelen daarbij zijn:
politiek bestuurlijk verantwoord;
transparant/toegankelijk
volledig/betrouwbaar;
tijdig, snel, periodiciteit;
afstemmen juiste informatieniveau.
Hierbij moet de prijs-prestatieverhouding worden bewaakt.