Dienst-Begroting 1999
Dienst Stadsbeheer
werkzaamheden uitbesteed aan de nieuwe organisatie. Daarom worden alleen
die activiteiten in deze begroting opgenomen tegen de afgesproken prijzen en
voorwaarden.
Voor de gemeente zal vanaf dit begrotingsjaar de ontwikkeling van de
contractprijs en de bijbehorende analyse daarvan (gevolgen door uitbreiding
stad, externe factoren, bijvoorbeeld wettelijke maatregelen, inflatie, meer- en
minderwerk, etc.), alsmede het gewenste kwaliteitsniveau van de
dienstverlening, het ijkpunt zijn voor de onderhandelingen over deze prijs.
In de (meerjaren)contractprijs zoals die in deze begroting is opgenomen, is
nog geen rekening gehouden met de recente wijzigingen in de regelgeving
per 1 januari 1999 over de inzameling van bruin- en witgoed. Ook zijn de
gevolgen van de overname van de activa op 1 januari 1999 tegen
vervangingswaarde in plaats van boekwaarde, de egalisatie van pieken en
dalen in investeringen (en daarmee in de kapitaallasten) en van de nieuwe
huisvesting aan de Greunsweg niet verwerkt. Op korte termijn (in ieder geval
voor het vaststellen van de tarieven voor 1999) zullen de gevolgen hiervan
voor de contractprijs inzichtelijk worden gemaakt.
8
Dienst-Begroting 1999
Dienst Stadsbeheer
4 ORGANISATIE VAN DE DIENST
4.1 Organisatieschema van de gemeentelijke organisatie
4.2 Organisatieschema van de dienst
Dienst Stadsbeheer
In de loop van 1998 is de sector Reiniging Technisch Onderhoud reeds
verzelfstandigd (zowel organisatorisch als administratief).
De sector Middelen (exclusief het toegerekende deel aan RTO) is opgesplitst
over de sectoren Beheer Openbare Ruimte en Sport Recreatie; binnen
deze sectorbegrotingen is het toegerekende deel van de sector Middelen nog
wel afzonderlijk te herkennen. Ook de formatie voor kam-zorg is als
9