Dienst-Begroting 1999 Dienst Stadsbeheer werkzaamheden uitbesteed aan de nieuwe organisatie. Daarom worden alleen die activiteiten in deze begroting opgenomen tegen de afgesproken prijzen en voorwaarden. Voor de gemeente zal vanaf dit begrotingsjaar de ontwikkeling van de contractprijs en de bijbehorende analyse daarvan (gevolgen door uitbreiding stad, externe factoren, bijvoorbeeld wettelijke maatregelen, inflatie, meer- en minderwerk, etc.), alsmede het gewenste kwaliteitsniveau van de dienstverlening, het ijkpunt zijn voor de onderhandelingen over deze prijs. In de (meerjaren)contractprijs zoals die in deze begroting is opgenomen, is nog geen rekening gehouden met de recente wijzigingen in de regelgeving per 1 januari 1999 over de inzameling van bruin- en witgoed. Ook zijn de gevolgen van de overname van de activa op 1 januari 1999 tegen vervangingswaarde in plaats van boekwaarde, de egalisatie van pieken en dalen in investeringen (en daarmee in de kapitaallasten) en van de nieuwe huisvesting aan de Greunsweg niet verwerkt. Op korte termijn (in ieder geval voor het vaststellen van de tarieven voor 1999) zullen de gevolgen hiervan voor de contractprijs inzichtelijk worden gemaakt. 8 Dienst-Begroting 1999 Dienst Stadsbeheer 4 ORGANISATIE VAN DE DIENST 4.1 Organisatieschema van de gemeentelijke organisatie 4.2 Organisatieschema van de dienst Dienst Stadsbeheer In de loop van 1998 is de sector Reiniging Technisch Onderhoud reeds verzelfstandigd (zowel organisatorisch als administratief). De sector Middelen (exclusief het toegerekende deel aan RTO) is opgesplitst over de sectoren Beheer Openbare Ruimte en Sport Recreatie; binnen deze sectorbegrotingen is het toegerekende deel van de sector Middelen nog wel afzonderlijk te herkennen. Ook de formatie voor kam-zorg is als 9

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1998 | | pagina 445