tl 5 mms oj "O or 03 03 'G 9 so c C a «3 03 TT OX -_ -O (-Q - T3 XI W i C C C rt c3 O X A 13 (U 03 _o ■O Gi 2 2 <U w c g- -g .S 2 o oo 5 m o?5 c 00 CO oo U X c oo o -Ü u oo x 9 G e> C c i o o O O. G P| CJ =3 S x cc x CO ■H.G 2 da ?- c ffl c 2 s= e3 13 5 "p. S ir u oj 0 -o oo <U O o> 1 8 3 j=J t: On o3 c SP c <u .5 <u C OJ V» ox ox <u C3 .r; oo -J 'G C E s G T3 CO OJ i~ 00 9 u. 53 O o gg 00 ~3 D. X c CX o c3 op-C X G U e Sn 00 C CD .ts oo 2 =5 .S O (D 1-. u o c cal oo CC- cd -3 OX) <L> •G 3 JJ 3 TD -C <D <U (U c O 00 <D O li o. 0> cx C 00 00 co <r. x o JS oi 3 8 c X O ty co Ci x e- c ca B.c 00 O x -o c (N o o 00 O K o C c 'Ö1 s. a co G -° Cv c X O p, o B SJ I c/) 1 - O. O S B- DEEL II PROJECTOPZET 2. Inleiding Dit deel van het projectplan zet de procesmatige kant van het project 'Handhaving' uiteen. Achtereenvolgens komt aan de orde: de afbakening van het project (par. 2.1), de inbedding in de organisatie (par. 2.2), de probleemstelling (par. 2.3) en de doelstelling (2.4). Het stuk wordt afgesloten met een overzicht van de projectorganisatie (hoofdstuk 3). Daarbij komen achtereenvolgens de volgende onderwerpen aan de orde: Opdrachtgever en projectleider (par. 3.1), De projectgroep (par. 3.2), Taken en verantwoordelijkheden projectgroepleden en lijnmanagement (par. 3.3), Stuurgroep, klankbordgroep en werkgroepen (par. 3.4), Schematische weergave projectorganisatie (par. 3.5) en Financiën en monitoring (par. 3.6). 2.1 Afbakening van het project Het project stoelt op de uitgangspuntennotitie, waarmee de afbakening van het project direct is aangegeven. Het realiseren van de gewenste bestuursrechtelijke en organisatorische veranderingen zoals omschreven in de uitgangspuntennotitie vormen het belangrijkste aspect van het project. De wijze waarop dit zal geschieden is uitgebreid omschreven in deel I. Aan deze afbakening wordt strikt de hand gehouden. Uitbreiding van de taken/onderwerpen geschiedt niet nadat de opdrachtgever (zie par. 3.1) hiervoor toestemming heeft gegeven. Vanwege de specifieke regelgeving en de bijbehorende vormen van handhaving wordt handhaving op het gebied van financiën, belastingen, burgerzaken, sociale zaken en welzijn met in het project betrokken. 2.2 Inbedding van het project in de organisatie De genoemde uitgangspuntennotitie geldt als 'paraplunota' binnen de gemeentelijke organisatie. Dit betekent dat bestaand handhavingsbeleid dient te worden aangepast aan de uitgangspuntennotitie. Bij nog te formuleren beleid dienen de uitgangspunten als vertrekpunt. Voor de duidelijkheid wordt er op gewezen dat iedere dienst, sector en afdeling zijn eigen handhavingstaken heeft. Hierin wordt vooralsnog geen verandering gebracht met dit project, er vindt alleen coördinatie van de handhavingstaak binnen de gemeente plaats. Natuurlijk is het met uitgesloten dat de projectgroep met een advies komt om verschillende werkzaamheden te combineren, af te stoten of anderszins anders aan te pakken. 2.3 Probleemstelling Voor dit project geldt de volgende probleemstelling: a. hoe kunnen de geformuleerde uitgangspunten worden omgezet in concreet beleid; b. hoe kan dit beleid feitelijk integrale uitwerking krijgen binnen de gemeentelijke organisatie.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1999 | | pagina 106