Blad 10 Toename van het aantal toeristen (recreanten) met 100.000 (nu 250.000) op jaarbasis in 2005. Het realiseren van 800 parkeerplaatsen in parkeergarages in 2003. 2.3.3 Ruimtelijke ordening 2.4 De fysieke pijler 2.4.1 Bereikbaarheid (verkeer vervoer) Strategisch doel: Het waarborgen van de bereikbaarheid van de stad binnen beheersbare milieueffecten. Operationele doelen De toename van de gemiddelde reistijd in het stadsgewest in 2010 zal 39% zijn in plaats van 88%. De groei van het aantal autokilometers in het stadsgewest in 2010 zal beperkt worden tot 37% in plaats van de voorspelde autonome groei van 43%. De groei van het aantal verkeersslachtoffers zal beperkt worden tot 19% in plaats van 25%. In 2010 zal het doorgaande verkeer in Leeuwarden, ondanks de fors toenemende automobiliteit, net als nu nog steeds 4% uitmaken van het totale verkeer. Het goederenvervoer via water en rail neemt in 2010 een half miljoen ton over van vervoer via de weg. Het aandeel in het totale aantal verplaatsingen per fiets en openbaar vervoer gezamenlijk zal in 2010 toenemen met 2% (tot 39% van alle verplaatsingen) in plaats van een daling met 6% (tot 31% van alle verplaatsingen) Blad 11 2.4.2 Woningmarkt 2.4.3 Beheer

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1999 | | pagina 279