begroting 2000
Dienst Algemene Zaken
2 DOEL EN TAKEN VAN DE DIENST
Als visie bij de herstructurering van de dienst is gekozen voor
Een consequente klantgerichtheid, die bij al onze medewerkers hoog in het
vaandel staat'.
Onder klantgerichtheid wordt verstaan, dat onze medewerkers de klant (burgers
en eigen medewerkers) centraal stellen en dat zij onze producten en hun
optreden zoveel mogelijk aanpassen aan de behoeften van de klant.
Tegelijkertijd zullen ze daarbij de grenzen en randvoorwaarden in het oog
houden. Dit betekent dat onze medewerkers zodanige verantwoordelijkheden en
bevoegdheden krijgen, dat zij in staat zijn op bovengenoemde wijze te werken.
Het is vooral ook deze filosofie die ten grondslag ligt aan de in 1999
doorgevoerde reorganisatie van Burgerzaken.
Algemene Zaken is binnen het concern Leeuwarden de business unit voor de
algemene dienstverlening aan burgers en andere afnemers.
Intern bestaat de dienstverlening uit:
aanbieden en onderhouden van (infrastructurele) faciliteiten;
onderhouden en distribueren van basisgegevensverzamelingen;
innen van algemene belastingen.
- Extern bestaat de dienstverlening uit:
(publieks)voorlichting;
registratie van persoonsgegevens;
verstrekken van (waarde)documenten aan burgers;
verstrekken van gegevens uit de basisregistraties aan andere
afnemers;
raadpleegbare archieven.
Algemene Zaken is daarbij geen koninkrijk binnen het concern, maar voert
taken uit in een open klant-leverancier-relatie met de opdrachtgever.
De kwaliteit van de dienstverlening is:
- betrouwbaar en deskundig;
- conform de specificaties van de klant/opdrachtgever;
binnen de afgesproken tijd;
- betaalbaar.
De ons gestelde subdoelstellingen hierbij zijn:
klant is tevreden ten aanzien van de verleende diensten
de Dienst Algemene Zaken functioneert zo efficiënt mogelijk
de medewerkers zijn goed opgeleid en voor hun taak berekend
de beschikbare middelen worden gericht op de realisering van deze
doelstelling.