begroting 2000
Dienst Algemene Zaken
4.2 Organisatieschema van de dienst
Het organisatieschema van Algemene Zaken is gebaseerd op de uitgangspunten
van Leeuwarden In Stelling en de visie van de dienst.
16
begroting 2000
Dienst Algemene Zaken
De Dienst Brandweer. De belangrijkste doelstelling van aanhaking als aparte
dienst aan de dienst Algemene Zaken is de communicatie en het contact met de
totale organisatie te intensiveren en de brandweer beter te betrekken bij de
gemeentelijke organisatie.
In de sector Middelen zijn onder de controller de staffunctionarissen van de
dienst ondergebracht. Het gaat hier om de O&I adviseur, de financieel
economisch adviseurs en de P&O adviseurs. Tevens is de afdeling inkoop
vooralsnog aan dit onderdeel toegevoegd.
De sector Facilitair Bedrijf bestaat uit de afdelingen Informatietechnologie,
Beheer, Documentaire Informatievoorziening en Vastgoed. Formeel en in
administratief opzicht maakt de afdeling Vastgoed deel uit van het Facilitair
Bedrijf. Feitelijk valt dit onderdeel rechtstreeks onder de algemeen directeur.
De sector Communicatie is in de loop van 1998 losgekoppeld van de sector JVZ
en vormt daarmee een zelfstandig onderdeel.
Juridische en Veiligheidszaken.
De secretaresses van het bestuur zijn bij de herstructurering van AZ
hiërarchisch ondergebracht bij het sectorhoofd CJVZ. Momenteel is een
organisatorische overheveling naar het sectorhoofd facilitair bedrijf in
voorbereiding. Op deze wijze vallen alle ondersteunende functies binnen het
stadhuis onder 1 hiërarchische leiding. Binnen de dienst is het
managementteam verantwoordelijk voor een goede vervangingsregeling tussen
alle secretaresses, die binnen de dienst werkzaam zijn. De overige taakgroepen
die bij JVZ zijn ondergebracht zijn juridische advisering en bezwaarschriften,
verzekeringbeheer en openbare orde en veiligheid.
De sector Publiekszaken bestaat uit de teams Burgerzaken, Belastingen, Balie
en Telefonie.
Gemeentearchief
Personeelsservice en Informatie. Het voormalige Intern arbeidsbureau is
rechtstreeks onder de directeur gehangen en gaat zich ontwikkelen tot een
mobiliteitscentrum. Het mobiliteitsbureau heeft een afdelingshoofd.
De uitvoering van de werkzaamheden van het onderdeel Personeelsinformatie
is vanaf 1 januari 1998 in experimentele vorm ondergebracht bij een externe
dienstverlener.
Sector Administratie Beheer en Consolidatie is verantwoordelijk voor de
financiële administratie, het applicatiebeheer van het financieel concern
informatiesysteem en de consolidatie van de gemeentelijke begroting en
rekening