begroting 2000 Dienst Algemene Zaken 4.2 Organisatieschema van de dienst Het organisatieschema van Algemene Zaken is gebaseerd op de uitgangspunten van Leeuwarden In Stelling en de visie van de dienst. 16 begroting 2000 Dienst Algemene Zaken De Dienst Brandweer. De belangrijkste doelstelling van aanhaking als aparte dienst aan de dienst Algemene Zaken is de communicatie en het contact met de totale organisatie te intensiveren en de brandweer beter te betrekken bij de gemeentelijke organisatie. In de sector Middelen zijn onder de controller de staffunctionarissen van de dienst ondergebracht. Het gaat hier om de O&I adviseur, de financieel economisch adviseurs en de P&O adviseurs. Tevens is de afdeling inkoop vooralsnog aan dit onderdeel toegevoegd. De sector Facilitair Bedrijf bestaat uit de afdelingen Informatietechnologie, Beheer, Documentaire Informatievoorziening en Vastgoed. Formeel en in administratief opzicht maakt de afdeling Vastgoed deel uit van het Facilitair Bedrijf. Feitelijk valt dit onderdeel rechtstreeks onder de algemeen directeur. De sector Communicatie is in de loop van 1998 losgekoppeld van de sector JVZ en vormt daarmee een zelfstandig onderdeel. Juridische en Veiligheidszaken. De secretaresses van het bestuur zijn bij de herstructurering van AZ hiërarchisch ondergebracht bij het sectorhoofd CJVZ. Momenteel is een organisatorische overheveling naar het sectorhoofd facilitair bedrijf in voorbereiding. Op deze wijze vallen alle ondersteunende functies binnen het stadhuis onder 1 hiërarchische leiding. Binnen de dienst is het managementteam verantwoordelijk voor een goede vervangingsregeling tussen alle secretaresses, die binnen de dienst werkzaam zijn. De overige taakgroepen die bij JVZ zijn ondergebracht zijn juridische advisering en bezwaarschriften, verzekeringbeheer en openbare orde en veiligheid. De sector Publiekszaken bestaat uit de teams Burgerzaken, Belastingen, Balie en Telefonie. Gemeentearchief Personeelsservice en Informatie. Het voormalige Intern arbeidsbureau is rechtstreeks onder de directeur gehangen en gaat zich ontwikkelen tot een mobiliteitscentrum. Het mobiliteitsbureau heeft een afdelingshoofd. De uitvoering van de werkzaamheden van het onderdeel Personeelsinformatie is vanaf 1 januari 1998 in experimentele vorm ondergebracht bij een externe dienstverlener. Sector Administratie Beheer en Consolidatie is verantwoordelijk voor de financiële administratie, het applicatiebeheer van het financieel concern informatiesysteem en de consolidatie van de gemeentelijke begroting en rekening

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1999 | | pagina 563