4.5. Overzicht van de formatie-uren ambtenaren en SW medewerkers Overzicht van formatie-uren ambtenaren (uren per week) schaal schaal schaal totaal totaal 1 -6 7 - 9 >10 uren FTE Beleid, Financiën en Informatie 114,84 109,80 108,00 332,64 9,24 Personeel en Organisatie 153,36 72,00 225,36 6,26 Facilitaire dienstverlening 36,00 126,00 162,00 4,50 Management 64,44 36,00 144,00 244,44 6,79 Produktie-ondersteuning 144,00 144,00 4,00 Commerciële dienstverlening 72,00 72,00 2,00 Uitvoering werkobjecten: 0,00 0,00 Binnenobjecten 216,00 216,00 6,00 Buitenobjecten 180,00 180,00 5,00 Werkervaringsprojecten 54,00 36,00 90,00 2,50 Dienstoverhead 9,36 162,00 171,36 4,76 Totaal uren 224,64 1253,16 360,00 1837,80 51,05 Totaal FTE 6,24 34,81 10,00 51,05 SW-medewerkers (uren per week) loongroep loongroep loongroep totaal totaal A t/m C1 C2 t/m E F t/m I uren SE Beleid, Financiën en Informatie 144 36 180 5,00 Personeel en Organisatie 51,16 51,16 1,42 Facilitaire dienstverlening 85,27 442,43 36 563,7 15,66 Management 0 0,00 Produktie-ondersteuning 90,95 144 234,95 6,53 Commerciële dienstverlening 0 0,00 Uitvoering werkobjecten: 0 0,00 Binnenobjecten 6903,04 2681,57 365,32 9949,93 276,39 Buitenobjecten 3833,39 2012,22 180 6025,61 167,38 Werkervaringsprojecten 424,88 1320,64 217,9 1963,42 54,54 Begeleid werken 1179 32,75 Totaal uren 11246,58 6742,97 979,22 20147,77 559,66 Totaal SE 312,41 187,30 27,20 559,66 5. RISICOPARAGRAAF In de exploitatie van de DSW is aan de inkomstenkant een tweetal posten aanwezig die vanwege hun aard en impact per definitie risico in zich dragen. In feite kan gesproken worden van een structureel aanwezig bedrijfsrisico, dat enerzijds wordt veroorzaakt door de onzekerheden rondom de raming van de jaarlijkse rijkssubsidie en anderzijds zijn oorsprong heeft in de risico's die verbonden zijn aan de marktgerichte activiteiten van de dienst. Aangezien de hoogte van de rijkssubsidie tot stand komt via een complexe verdeelsystematiek, waarbij een aantal moeilijk inschatbare variabelen een rol spelen, is sprake van een inkomstenpost met een hoog risico gehalte. Dezelfde kwalificatie is van toepassing op de netto-opbrengsten, waarbij de nauwelijks te beïnvloeden ontwikkelingen op de afzetmarkten van de DSW noodzaken tot het incalculeren van een aanzienlijke risico marge. De risico's omtrent de bedrijfsresultaten van de dienst zijn voor 2001 nog nadrukkelijker aanwezig dan voorheen, gelet op de onzekerheden rondom de toekomstige positie van het bedrijf. Hoewel management en medewerkers zich tot het uiterste zullen inspannen om de prestaties van het bedrijf tijdens de periode ter voorbereiding op de fusie op peil te houden, kan niet worden uitgesloten dat de onzekerheden- rondom het toekomstperspectief van dienst, met onder meer als gevolg dat een groot aantal vacatures niet zijn vervuld en dat veel bedrijfsvoeringsaangelegenheden slechts in tijdelijkheid (kwetsbaarheid) kunnen worden geregeld, een negatieve uitwerking kunnen hebben op het bedrijfsresultaat.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 156