Begroting 2001
Dienst Algemene Zaken
2 DOEL EN TAKEN VAN DE DIENST
Bij de herstructurering van de dienst is gekozen voor
1 Een consequente klantgerichtheid, die bij al onze medewerkers hoog in het vaandel
staat' als beoogd eindresultaat.
Onder klantgerichtheid wordt verstaan, dat onze medewerkers de klant (burgers en
eigen medewerkers) centraal stellen en dat zij onze producten en hun optreden
zoveel mogelijk aanpassen aan de behoeften van de klant. Tegelijkertijd zullen ze
daarbij de grenzen en randvoorwaarden in het oog houden. Dit betekent dat onze
medewerkers zodanige verantwoordelijkheden en bevoegdheden krijgen, dat zij in
staat zijn op bovengenoemde wijze te werken. Het is vooral ook deze filosofie die
ten grondslag ligt aan de in 1999 doorgevoerde reorganisatie van Burgerzaken.
Algemene Zaken is binnen het concern Leeuwarden de business unit voor de
algemene dienstverlening aan burgers en andere afnemers.
- Intern bestaat de dienstverlening uit:
aanbieden en onderhouden van (infrastructurele) faciliteiten;
onderhouden en distribueren van basisgegevensverzamelingen.
- Extern bestaat de dienstverlening uit:
(publieks)voorlichting;
registratie van persoonsgegevens;
verstrekken van (waarde)documenten aan burgers;
verstrekken van gegevens uit de basisregistraties aan andere afnemers;
raadpleegbare archieven;
formuleren en uitvoeren integraal veiligheidsbeleid;
innen van algemene belastingen.
Algemene Zaken is daarbij geen koninkrijk binnen het concern, maar voert taken uit
in een open klant-leverancier-relatie met de opdrachtgever.
De kwaliteit van de dienstverlening is:
betrouwbaar en deskundig;
- conform de specificaties van de klant/opdrachtgever;
- binnen de afgesproken tijd;
- betaalbaar.
De ons gestelde subdoelstellingen hierbij zijn:
klant is tevreden ten aanzien van de verleende diensten;
de Dienst Algemene Zaken functioneert zo efficiënt mogelijk;
de medewerkers zijn goed opgeleid en voor hun taak berekend;
de beschikbare middelen worden gericht op de realisering van deze doelstelling.
7