Begroting 2001 Dienst Algemene Zaken of technologische vraagstukken. Vraagstukken die door de toenemende onderlinge (informatie/gegevens)afhankelijkheid niet altijd meer op sectoraal en/of dienstniveau afgehandeld kunnen worden. Tegelijkertijd moet ervoor gewaakt worden dat een integrale aanpak niet leidt tot het frustreren of tegenhouden van goede deel-initiatieven. Voor de planning van activiteiten en projecten in het jaar 2000 is daarom een eerste poging gedaan om alle gemeentelijke O&I-initiatieven op elkaar af te stemmen en tot een gezamenlijke aanpak van gelijksoortige problemen te komen. Dit heeft geresulteerd in het Werkplan O&I 2000, dat ook voor 2001 in belangrijke mate richtinggevend zal zijn voor de O&I-activiteiten die binnen de dienst Algemene Zaken zullen plaatsvinden. Van groot belang voor de inzet van O&I is dat de beoogde activiteiten en projecten maximaal bijdragen aan de beoogde doelen. Daarbij gaat het bij de dienst Algemene Zaken om het verbeteren van de kwaliteit van enerzijds de dienstverlening (zowel intern als extern) en anderzijds de bedrijfsvoering. Dit vertaalt zich naar het O&I-beleid in termen als: digitale opslag en ontsluiting van gegevens en informatie; gemeenschappelijk gegevensgebruik; hoogwaardige, flexibele informatievoorziening; optimale benutting technologische mogelijkheden. In het verlengde hiervan staan voor 2001 op het gebied van O&I voor de dienst Algemene Zaken de volgende activiteiten en projecten op stapel: 1het vervangen en/of verbeteren van enkele bestaande, geautomatiseerde informatiesystemen, zoals het belastingsysteem, het bevolkingssysteem (GBA) en het postregistratiesysteem; 2. het gefaseerd invoeren van een gemeentelijk documentair informatiesysteem (digitale opslag, centrale documentregistratie en -ontsluiting, werkstroombeheer, e.d.); 3. het ontwikkelen van een goede informatievoorziening en automatisering ter ondersteuning van het functioneren en uitbouwen van de Gemeentewinkel; 4. het ontwikkelen van goede managementinformatie t.b.v. de planning, sturing en verantwoording van de geleverde prestaties en de daarvoor benodigde middelen; 5. het inspelen op en benutten van (nieuwe) technologische mogelijkheden, zoals het aanbieden van nieuwe electronische dienstverlening, het invoeren van telewerken, het uitbreiden van electronische uitwisseling van gegevensbestanden, e.d. 6. het bijdragen aan de invoering van een systeem voor decentrale capaciteitsplanning en urenverantwoording; 7. het verbeteren van de operationele telefonische bereikbaarheid. 16 Begroting 2001 Dienst Algemene Zaken 4.4 Overzicht productieve uren Sector improd. productieve uren totaal tarief/ kengetal indirect direct uren tarieven prod. Directie middelen 5.600 1.832 19.525 26.957 116 0,72 Facilitair bedrijf 27.524 10.895 90.394 128.812 109 0,70 JVZ 6.274 2.266 19.757 28.297 129 0,70 Communicatie 3.592 1.633 11.755 16.980 141 0,69 Publiekszaken 19.942 6.582 66.853 93.377 119 0,72 Gemeente archief 4.580 1.397 15.458 21.435 110 0,72 PSI 2.800 779 9.525 13.104 127 0,73 ABC 4.811 2.670 20.675 28.156 118 0,73 Totaal 75.123 28.054 253.942 357.118 117 0,71 4.5 Overzicht formatie-functieschalen schaal Sector Direktie en Middelen Facilitair Bedrijf JVZ Communicatie Publiekszaken Gemeentearchief PSI ABC schaal Totaal uren Totaal FTE 4,45 52,00 Schaal schaal 1 t/m 2 3 t/m 6 7 t/m 9 10 t/m 12 36,00 108,00 302,04 160,20 1.150,36 950,40 180,00 32,00 226,20 242,20 65,88 152,64 72,00 205,56 1.481,76 72,00 128,88 151,92 95,76 72,00 234,00 36,00 181,44 36,00 288,00 schaal 13 t/m 16 totaal uren Totaal FTE sector 72,00 36,00 36,00 36,00 36,00 36,00 36,00 92,80 35,78 8,00 518,04 2.476,96 536,40 326,52 1.795,32 412,56 342,00 541,44 14,39 68,80 14,90 9,07 49,87 11,46 9,50 15,04 160,20 1.872,12 3.340,92 1.288,00 288,00 6.949,24 193,03 193,

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 176