Blad 2 Behandelingswij ze Artikel 4 1. Klaagschriften die handelen over: a. de gemeenteraad worden behandeld namens de gemeente raad door een door en uit de gemeenteraad aan te wijzen dan wel in te stellen commissie van maximaal 3 leden uit 3 verschillende raadsfracties, waarvan in ieder geval een van de leden geen deel uit maakt van een fractie van een van de collegepartijen; b. het college van burgemeester en wethouders als geheel worden behandeld namens het college van burgemeester en wethouders door de voorzitter en een ander collegelid, door het college aan te wijzen; c. de burgemeester worden behandeld namens de burgemeester door de loco-burgemeester en een ander collegelid door het college aan te wijzen; d. een lid of leden van het college, niet zijnde de burgemeester, worden behandeld namens het college door de burgemeester en een ander collegelid door het college aan te wijzen; e.de gemeentesecretaris worden namens het college behandeld door de burgemeester en een ander college lid door het college aan te wijzen; f. een directeur worden behandeld namens het college van burgemeester en wethouders door de gemeente secretaris; g. een ambtenaar worden behandeld namens het college van burgemeester en wethouders door de directeur van de betreffende dienst. 2. In de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onderdeel g, van dit artikel, kunnen de respectievelijke directeuren van de diensten ondermandaat verlenen aan sectorhoofden of teamleiders van hun dienst. Klachtencoördinator Artikel 5 1. Burgemeester en wethouders wijzen een ambtenaar aan die als klachtencoördinator belast is met de coördinatie van zaken die voortvloeien uit deze klachtenregeling. 2De klachtencoördinator treedt op als contactpersoon voor de Nationale ombudsman. 3De klachtencoördinator draagt zorg voor registratie van klachten die zijn ingediend bij de Nationale ombudsman en voor publicatie daarvan in het jaarverslag van de dienst Algemene Zaken. 4De klachtencoördinator ondersteunt bestuursorganen of leden daarvan dan wel de gemeentesecretaris bij het behandelen van klachten. Blad 3 Klachtenfunctionaris Artikel 6 1. De respectievelijke directeuren van de diensten en de concernstaf wijzen elk een ambtenaar aan die als klachtenfunctionaris de directeur ondersteunt bij het behandelen van klachten. 2. De klachtenfunctionarissen dragen zorg voor registratie van de ingediende intern behandelde klachten en voor de registratie daarvan in het jaarverslag van de diensten. Inwerkingtreding Artikel 7 Deze regeling treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking Citeertitel Artikel 8 Deze regeling kan worden aangehaald als 'Interne klachtenregeling Leeuwarden' Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van voorzitter secretaris

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 462