t°! Dienst- en sectorbegroting Bestuur en Concernstaf2001 DOEL EN TAKEN VAN DE DIENST 2.1 Missie van de Concernstaf De doelstelling van de Concernstaf luidt: "ten dienste staan van het bestuur en het ambtelijk management door het scheppen van voorwaarden die hen in staat stellen de gemeentelijke organisatie te (be)sturen en verantwoording af te leggen over de resultaten" Interne doelen daarbij zijn: het actief en adequaat inspelen op de behoefte van de klant, enerzijds het bestuur, de gemeentesecretaris (mede in de rol van voorzitter van de Directieraad), de directeur Concernstaf (mede in de rol van voorzitter van het Controllersoverleg) en de drie platforms Financiën, Organisatie Informatie en Personeel Organisatie, en anderzijds andere onderdelen van de organisatie (in opdracht en/of op contractbasis); het bevorderen van een doelmatige en doeltreffende bedrijfsvoering op financieel, personeel, organisatorisch, informatiekundig en facilitair gebied. Externe doelen daarbij zijn: "v* het verbeteren van netwerken; -v* het verbeteren van de beeldvorming bij burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties e.d.; versterken van de positie van Leeuwarden, met name de centrumfunctie. Het bovenstaande leidt tot een scala aan (interne) producten en diensten, variërend van het mede ontwikkelen van een strategisch beleid en het hiermee samenhangende middelenbeleid tot het formuleren van kaders en richtlijnen en het gevraagd en ongevraagd adviseren. Kwaliteitsdoelen daarbij zijn: politiek-bestuurlijk verantwoord; transparant en toegankelijk; volledig en betrouwbaar; tijdig, snel, periodiciteit; afstemmen van het juiste informatieniveau. Hierbij moet de prijs-prestatieverhouding worden bewaakt. 2

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 4