Blad 10
hoe rekening wordt gehouden met een eventuele toekomstige
vervoerder van het andere perceel.
De inschrijver dient per perceel de invulling van het
vervoersplan aan te geven. Hierin dienen de volgende punten
te worden opgenomen:
aansluitingen en overstap op andere
vervoersverbindingen;
routering en haltes;
reistijd per route;
bedieningsniveau;
wijze van registratie.
De inschrijver zal een duidelijke en eenduidige
prijsaanbieding moeten doen volgens een door de gemeente
beschikbaar te stellen prijsopgaveformulier.
De inschrijver zal informatie moeten leveren voor een
beoordeling van de kwaliteit van het bedieningsniveau met
behulp van een kwaliteitsbeoordelingssysteem dat de
gemeente tot haar beschikking heeft.
Verder dient de inschrijver het volgende aan te geven:
beschrijving van het te gebruiken materieel;
de toe te passen tarieven;
overname van personeel;
kwalificatie van door inschrijver in te zetten
personeel
in welke mate kan voldaan worden aan de aanvullende
wensen en ambities van de gemeente;
in hoeverre heeft de inschrijver ervaring met
soortgelijke projecten.
Selectie en gunning
Voor de selectie en gunning gelden een aantal voorwaarden.
Specifieke gunningscriteria worden opgenomen in het bestek.
Bij onvoorziene omstandigheden kan de aanbesteding geheel
of gedeeltelijk worden stopgezet zonder dat inschrijvers
recht hebben op vergoeding.
Selectie
Inschrijvers dienen aan zekere basisvoorwaarden te voldoen.
Selectie van de inschrijvers vindt plaats mede op basis van
ervaring en referentie van vergelijkbare projecten.
Gunning
De aanbiedingen worden getoetst aan het PvE en het bestek.
Met betrekking tot de opties kan de gemeente de vrijheid
nemen, wanneer de aanbiedingen binnen zijn, pas te
beslissen of, en zo ja welke opties worden opgenomen in de
uiteindelijke opdracht aan de vervoerder.
Blad 11
De percelen zullen apart of tezamen worden gegund op basis
van het criterium van de economisch meest voordelige
aanbieding. Dus een directe link tussen de geboden
kwaliteit van het aanbod en de prijs.
Onder voorwaarden kan de gemeente de aanbieders om nadere
onderbouwing vragen of met hen in onderhandeling treden.
Planning
De planning is opgezet met als vertrekpunt dat de
feitelijke aanbestedingsprocedure kan worden gestart zodra
de nieuwe Wet Personenvervoer 2000 op 1 januari 2001 van
kracht is geworden.
7 november 2000
21 november 2000
18 december 2000
2 januari 2001
2 maart 2001
2 april 2001
1 januari 2002
Behandeling in b en w
Behandeling in raadscommissie
Behandeling in de gemeenteraad
Publicatie Oproep tot mededinging
(start feitelijke aanbesteding)
Sluiting inschrijving vervoerders
Gunning aan één vervoerder
Rijden nieuwe vervoerder
Inspraak
Vanuit de Wet Personenvervoer 2000 is voorgeschreven dat
het PvE voor een periode van minimaal 4 weken ter inzage
moet liggen. Daarnaast schrijft de wet voor dat aan
reizigersorganisaties advies moet worden gevraagd over de
inhoud van het PvE. Aan beide eisen is inmiddels voldaan.
Hiertoe heeft het concept PvE in de periode van 6 september
2000 tot en met 4 oktober 2000 ter inzage gelegen. Aan deze
inspraakperiode is niet alleen via de formele
kennisgevingen bekendheid gegeven. Er is ook een volledige
pagina in de huis aan huis aan dit onderwerp gewijd, en er
is een openbare informatieavond gehouden. Voor deze avond
zijn een groot aantal instanties en belangenverenigingen
middels een brief uitgenodigd (met daarbij gevoegd het
concept PvE)en is een uitnodiging voor de informatieavond
opgenomen in de hiervoor genoemde publicaties. Met
betrekking tot het vragen van advies aan reizigers
organisaties is advies gevraagd aan ROVER en aan het WVG-
platform Leeuwarden. Van beide organisaties heeft alleen
ROVER een advies toegezonden.
De inspraakreacties en de antwoorden van de gemeente zijn
opgenomen in de bijgevoegde reactie- en antwoordnota. Op
basis van de argumentatie in het antwoord is aangegeven of