Blad 10 hoe rekening wordt gehouden met een eventuele toekomstige vervoerder van het andere perceel. De inschrijver dient per perceel de invulling van het vervoersplan aan te geven. Hierin dienen de volgende punten te worden opgenomen: aansluitingen en overstap op andere vervoersverbindingen; routering en haltes; reistijd per route; bedieningsniveau; wijze van registratie. De inschrijver zal een duidelijke en eenduidige prijsaanbieding moeten doen volgens een door de gemeente beschikbaar te stellen prijsopgaveformulier. De inschrijver zal informatie moeten leveren voor een beoordeling van de kwaliteit van het bedieningsniveau met behulp van een kwaliteitsbeoordelingssysteem dat de gemeente tot haar beschikking heeft. Verder dient de inschrijver het volgende aan te geven: beschrijving van het te gebruiken materieel; de toe te passen tarieven; overname van personeel; kwalificatie van door inschrijver in te zetten personeel in welke mate kan voldaan worden aan de aanvullende wensen en ambities van de gemeente; in hoeverre heeft de inschrijver ervaring met soortgelijke projecten. Selectie en gunning Voor de selectie en gunning gelden een aantal voorwaarden. Specifieke gunningscriteria worden opgenomen in het bestek. Bij onvoorziene omstandigheden kan de aanbesteding geheel of gedeeltelijk worden stopgezet zonder dat inschrijvers recht hebben op vergoeding. Selectie Inschrijvers dienen aan zekere basisvoorwaarden te voldoen. Selectie van de inschrijvers vindt plaats mede op basis van ervaring en referentie van vergelijkbare projecten. Gunning De aanbiedingen worden getoetst aan het PvE en het bestek. Met betrekking tot de opties kan de gemeente de vrijheid nemen, wanneer de aanbiedingen binnen zijn, pas te beslissen of, en zo ja welke opties worden opgenomen in de uiteindelijke opdracht aan de vervoerder. Blad 11 De percelen zullen apart of tezamen worden gegund op basis van het criterium van de economisch meest voordelige aanbieding. Dus een directe link tussen de geboden kwaliteit van het aanbod en de prijs. Onder voorwaarden kan de gemeente de aanbieders om nadere onderbouwing vragen of met hen in onderhandeling treden. Planning De planning is opgezet met als vertrekpunt dat de feitelijke aanbestedingsprocedure kan worden gestart zodra de nieuwe Wet Personenvervoer 2000 op 1 januari 2001 van kracht is geworden. 7 november 2000 21 november 2000 18 december 2000 2 januari 2001 2 maart 2001 2 april 2001 1 januari 2002 Behandeling in b en w Behandeling in raadscommissie Behandeling in de gemeenteraad Publicatie Oproep tot mededinging (start feitelijke aanbesteding) Sluiting inschrijving vervoerders Gunning aan één vervoerder Rijden nieuwe vervoerder Inspraak Vanuit de Wet Personenvervoer 2000 is voorgeschreven dat het PvE voor een periode van minimaal 4 weken ter inzage moet liggen. Daarnaast schrijft de wet voor dat aan reizigersorganisaties advies moet worden gevraagd over de inhoud van het PvE. Aan beide eisen is inmiddels voldaan. Hiertoe heeft het concept PvE in de periode van 6 september 2000 tot en met 4 oktober 2000 ter inzage gelegen. Aan deze inspraakperiode is niet alleen via de formele kennisgevingen bekendheid gegeven. Er is ook een volledige pagina in de huis aan huis aan dit onderwerp gewijd, en er is een openbare informatieavond gehouden. Voor deze avond zijn een groot aantal instanties en belangenverenigingen middels een brief uitgenodigd (met daarbij gevoegd het concept PvE)en is een uitnodiging voor de informatieavond opgenomen in de hiervoor genoemde publicaties. Met betrekking tot het vragen van advies aan reizigers organisaties is advies gevraagd aan ROVER en aan het WVG- platform Leeuwarden. Van beide organisaties heeft alleen ROVER een advies toegezonden. De inspraakreacties en de antwoorden van de gemeente zijn opgenomen in de bijgevoegde reactie- en antwoordnota. Op basis van de argumentatie in het antwoord is aangegeven of

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 650