Qrganisatieverbeteringsintiatieven Gemeente Leeuwarden Organisatie ontwikkelingsdoelen Strategisch Tactisch Operationeel Externe gerichtheid (verbetering dienstverlening en positionering t.o.v. omgeving) I. Ontwikkeling naar vraaggestuurde organisatie met de klant als focus; 1Bundeling en afstemming van initiatieven gericht op het in de organisatie verankeren van de overheidsloket 2000 gedachte (stroomlijnen vraagpatronen en ontwerpen en inrichten diverse loketten) 2. Organisatie-inrichtings plannen op basis van front office-back office gedachte 2. Aanpak digitalisering dienstverlening 4 Aanpak telefonische bereikbaarheid 5. Wijkmanagement 6. Invoering service-en kwaliteitsmanagement 7 Invoering multichannel- management 8 Relatiebeheer 9 Markt- en klantonderzoek 10. 'Projectentafel" 11. Beschikbaarstelling moderne communicatiemiddelen (e- mail, mobiele telefoon. Internet) 1. Realisatie le fase Gemeentewinkel (ingebruikname service- meldpunt en verplaatsing alle fysieke balies naar Stadshal) 2. Inbedding (digitale) frontoffice gedachte in Historisch centrum Leeuwarden 3. Uitbreiding website met interactieve productencatalogus, incl. aanvraagmogelijkheid diverse producten 4 Verbeteringsmaatregelen telefonische bereikbaarheid 5. Ontwikkeling call-centre 6 Ontwikkeling overkoepelend dienstverleningsconcept, inclusief standaarden, normering, e.d. 7 Ontwikkeling bedrijvenloket 8 Rayonmanagement BOR 9 Opzetten wij kpanels 10. Ontwikkeling u on ingmarktmonitor 11. Uitvoering kwaliteitstrajecten o.a. bij sectoren Milieu en Bouwen en Wonen 12. Raadsinformatiesysteem op Internet 13. Ontwikkelingen implemenatie relatiebeheersysteem 14. Invoering van e-mail en Internet-toegang in organisatie 15. Individuele bereikbaarheid bestuursleden via e-mail II. Visie-ontwikkeling externe positionering.; communicatie als brug tussen organisatie en samenleving; Positionering Leeuwarden 1 Kwantitatieve en kwalitatieve versterking van de sector Communicatie 2. Ont wikkel program ma's internet en interactieve beleidsvorming 3. RES, inclusief ontwikkeling stadsvisie; 4. Ontwikkeling stadsuitbreiding in samenwerking met externe partijen d.m.v. PPS- constructies; 1 Totstandkoming website 2. Interactieve chat-sessies 3 Invoering communicatieplannen als standaard onderdeel bij beleidsvoorbereiding en - uitvoering III. MOP als drager voor strategische inzet investeringsmiddelen (in dialoog met omgeving totstandgekomen) 1 MIP als integrale drager voor extern gerichte investeringen met maximale inzet derden 1 Subsidioloog voor genereren benutten externe geldstromen IV. Taakstellend activerings- beleid 1Ombouw van de organisatie. 2. Methodiekontwikkeling sociale activering 1Inrichting van een Centrum voor Werk en Inkomen (CW1) 2. Ontwikkeling van een frontoffice voor claimbeoordeling, casemanagement en uitkeringsverzorging

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2002 | | pagina 121