Blad 4
4Overheveling GSB middelen
In de primitieve begroting van Stadsontwikkeling, sector
middelen, zijn GSB middelen opgenomen op de functie 922. De
besteding van deze middelen vindt
echter plaats op de functie 822, waar ook de ISV middelen
zijn ondergebracht.
Ten behoeve van een juiste bewaking dient het budget van de
GSB middelen ad
98.000,-- nog te worden overgeheveld naar de functie
822
Deze wijziging verloopt budgettair neutraal en heeft een
financieel-technisch karakter.
Dienst Algemene Zaken
1. Correcties begroting Financiële Dienstverlening
Begin 2003 is de gemeente overgegaan naar een nieuw finan
cieel informatiesysteem (CODA)Bij de inrichting van dit
systeem is al vooruit gelopen op de vernieuwing van de zo
genaamde gemeentelijke comptabiliteitsvoorschriften in
2004. Dit zijn de regels waarin het Rijk de inrichting van
de financiële administratie c.a. van de gemeente voor
schrijft. Als gevolg van deze veranderingen zijn er diverse
verschuivingen in de begrotingsadministratie ontstaan die
financieel-technisch van aard zijn en geen inhoudelijke
gevolgen hebben. Middels deze wijziging worden deze ver
schuivingen geformaliseerd.
2. Invulling inkooptaakstelling
Door een gunstiger contract is een voordeel van 119.000
gerealiseerd bij de inkoop van energie bij de NUON. Dit
bedrag wordt in mindering gebracht op de inkooptaakstelling
van de dienst Algemene Zaken.
Deze besparing wordt gerealiseerd bij de dienst Stadsont
wikkeling en -beheer voor
110.000 en bij de dienst Brandweer voor 9.000.
3. Overheveling begroting basisregistratie van Bedrijfsvoe
ring naar de Dienst
Algemene Zaken.
In de primitieve begroting is er rekening mee gehouden, dat
de basisregistratie
wordt afgewikkeld in de administratie van Bedrijfsvoering.
De afwikkeling van de
basisregistratie vindt echter plaats bij de dienst Algemene
Zaken.
Via deze begrotingswijziging wordt het bedrag van 235.000
overgeheveld van
Bestuur en Concernstaf naar de dienst Algemene zaken.
Blad 5
4Correcties begroting Sector Middelen
Dit betreft een aantal verschuivingen tussen een tweetal
beleidsproducten in de begrotingsadministratie met een fi
nancieel -technisch karakter zonder inhoudelijke gevolgen.
Door middel van deze wijziging worden de verschuivingen
geformaliseerd.
5. FUWA secretaresses B&W
Als uitkomst van een bezwaarprocedure in het kader van een
gemeentelijke herwaarderingsronde beloningsbeleid voor de
functie secretaresse tbv B&W bij de sector Juridische en
Veiligheidszaken dient de post apparaatskosten structureel
met een bedrag van 12.000 te worden verhoogd.
De dekking van dit bedrag vindt plaats uit het voor dit
doel bij de Concernstaf gereserveerd budget.
6. Invulling taakstelling P&O advies
De taakstellingen binnen P&O advies zijn gerealiseerd via
besparingen op personeelslasten ad 4 5.200 en op besparin
gen binnen het project interne mobiliteitsadvisering ad
91.000
7. Overheveling budget wijksignaleringssysteem van Welzijn
naar Algemene Zaken
Het budget wijksignalering ad 14.57 0 is door een bud-
getreallocatie verschoven van dienst Welzijn naar de dienst
Algemene Zaken
8. Verbouw en renovatie Stadhuis
Tijdens zijn vergadering van 8 april 2002 heeft de raad een
krediet beschikbaar gesteld voor de verbouw en renovatie
van het Stadhuis, na correctie van de BTW i.v.m. de invoe
ring van het BTW compensatiefonds bedraagt het totale kre
diet
9.765.000. Dit bedrag is gefaseerd beschikbaar gesteld in
de periode 2002-2003. De kapitaallasten van dit krediet
bedraagt 922.000 en is in de begroting 2003
als stelpost opgenomen onder het product Algemene lasten en
Baten.
Tijdens zijn vergadering van 24 maart 2003 heeft de raad
een totaal krediet van
2.802.000 beschikbaar besteld voor de verbouw en renova
tie van de Hoofdwacht waarvan 1.7 00.000 ten laste komt
van 2003.
Door middel van deze begrotingswijziging worden beide kre
dieten en de daarmee samenhangende kapitaallasten opgenomen
onder het intern product Facilitair Beheer, waar ook de
overige huisvestingkosten zijn ondergebracht.