4COMMUNICATIE
In 2003 is er veel gezocht naar synergie tussen verschillende
projecten die onder de noemer Binnenstad Nieuwe Stad geplaatst kunnen
worden. In 2004 zullen we, ook in verband met het beëindigen van het
project de projecten ook communicatief separaat van elkaar bezien.
Communicatief is het onvermijdelijk regelmatig linken tussen
verschillende projecten te maken.
Voorbeelden van projecten waar we de koppelingen in zullen maken
zijn: 1Oldehoofsterkerkhofrestauratie stadhuis en herinrichting
van de pleinen, servicegebouw Prinsentuin, Leeuwarden 500 en de
grotere ontwikkelingen rond Masterplan Wilhelminaplein en ontsluiting
binnenstad Oost. Voor de doelgroepen zal de afzender altijd gelijk
zijn: gemeente Leeuwarden.
De trend van overheidscommunicatie naar marketingcommunicatie zal
zich ook de komende jaren voortzetten. We zullen op een actieve wijze
met de doelgroepen communiceren, in 2004 zal het Plan van Aanpak
alleen voor een geïnteresseerd publiek beschikbaar zijn, de productie
van een hand-out is daardoor overbodig geworden. Om meer jongeren te
bereiken zullen we in 2 0 04 het budget meer naar de audiovisuele media
verschuiven: het gemeente journaal.
Planning communicatieactiviteiten 2004
Met de communicatie activiteiten willen we bereiken dat de inwoners
van Leeuwarden op de hoogte zijn van de acties en activiteiten en
willen we de binnenstad van Leeuwarden positief belichten ten aanzien
van binnenkomend toerisme
10
5. ORGANISATIE:
De regiegroep Binnenstad Nieuwe Stad is reeds jarenlang het
coördinerend platform tot opstelling en uitvoering van de Plannen van
Aanpak
Zo ook in het laatste jaar, waarin realisering van het programma 2 0 04
voorop staat, met daarbij de afstemming ten opzichte van andere
projecten en werkzaamheden in relatie tot de binnenstad. De frequentie
van de bijeenkomst kan in dit slotjaar enigszins worden teruggebracht.
De omvang van de regiegroep is verkleind. De ad hoe vertegenwoordiging
van enkele sectoren/disciplines wordt hierdoor gehandhaafd of licht
uitgebreid.
Belangrijk voor de uitvoering van het Plan van Aanpak is immers de
afstemming met projecten als de Blauwe Diamant, parkeerkelder OHK,
uitvoering GWP e.d., met de herijking van het PDV/GDV beleid, met de
opstelling van de structuurvisie Binnenstad en de daarop volgende
opstelling van het bestemmingsplan Binnenstad, met de opstelling van
de Cultuurnota, met de uitwerking van de Stadsmarketing, met de
voorbereiding van het project Nieuw Zaailand etc.
In het Plan van Aanpak jaar zal tevens voorgesorteerd moeten worden op
een organisatievorm, waarmee ook na 2004 coördinatie ten aanzien van
de binnenstadsaanpak is gewaarborgd.
11