Programma Dienstverlening (8) 2. Beleidsbegroting 2.1 Programmaplan: Programma Infrastructuur /Bereikbaarheid^) Wat mag het kosten? (bedragen x 1000) Lasten en Baten totale programma Rekening 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Lasten 20.143 15.776 26.153 17.155 17.882 18.420 Baten 11.710 7.512 8.174 8.134 8.134 8.134 Saldo -8.433 -8.264 -17.978 -9.022 -9.749 -10.286 Beleidsproduct Kapitaal- Apparaats- Overige Totaal Totaal Saldo lasten kosten lasten lasten baten Openbaar vervoer 95 3.257 3.351 3.224 -128 Spoorlijnen 13 116 129 -129 Waterwerken 15 163 438 617 51 -565 Verhardingen 11.643 1.062 2.500 15.205 -15.205 Kunslwerken 48 594 884 1.526 129 -1.397 Verkeersmaatregelen 148 213 144 505 -505 Verkeer en vervoer 199 306 362 866 64 -802 Parkeren 592 1.353 2.009 3.954 4.706 752 Totaal 12.645 3.799 9.708 26.153 8.174 -17.978' Nieuw Beleid 2006 2007 2008 2009 2010 Effect N-07-01 Bereikbaarheid -200 -200 -200 -200 SIOF Totaal 2000- 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Nieuw Westelijke invalsweg 4.500 1.000 1.000 2.500 Overig Noordwesttangent 2.000 1.000 1.000 Hoofdinfrastructuur (haak) 6.810 3.512 3.298 Magneetzweefbaan 11.718 11.718 Totaal 25.028 16.230 1.00 1.000 4.298 2.500 98 2, Beleidsbegroting 2.1 Programmaplan: Programma Dienstverlening {8) Raadscommissie: Portefeuillehouder: Programmamanager: Bestuur en Middelen Wethouder M. Florijn Mevr. A. E. Veenstra Relaties met andere Beleidsonderdeel programma's Alle programma's Relatie met paragrafen Onderdeel Stadsvisie, Grote Stedenbeleid en convenanten Bedrijfsvoering Informatie en communicatie technologie Projecten bij dit programma Project 'Invoering callcentre' Project 'Invoering kwaliteitshandvest' Verschillende projecten voor de realisatie van webdiensten Eén of meer projecten rondom de invoering van de omgevingsvergunning Speerpunten voor het begrotingsjaar Gefaseerde invoering van een callcentre als opstap naar een Klant Contact Centrum, als de toegangspoort voor alle overheidsdienstverlening. Verbetering dienstverlening aan ondernemers Voorbereiding invoering kwaliteitshandvest. Uitbreiding van de mogelijkheden om gewilde producten (webdiensten) via internet te betrekken (meer selfservice). Invoering omgevingsvergunning Relevante beleidsnota's: Programma "Andere overheid" Visie 2015", Commissie Gemeentelijke Dienstverlening/Commissie Jorritsma, juni 2005. "ICT visie van de gemeente Leeuwarden", 2002. "Er gebeurt pas iets als er actie is", 2005.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2006 | | pagina 101