Overzicht van resultaatsafspraken uit het Meerjaren Ontwikkelingsprogramma van GEMEENTE LEEUWARDEN
BMF: Breed Maatschappelijk functioneren. Dit betreft inzet van educatie ter ondersteuning van reïntegratie/jongerenprojecten t.b.v. aansluiting bij de arbeidsmarkt of beroepsonderwijs.
Mogelijke educatievormen: Nederlands en rekenen voor (functioneel) analfabeten, Geïntegreerde trajecten (GIT), Nt2 (alleen voor overige allochtonen die buiten inburgering vallen),
Leerwerkplaatsen, Budgetteren, Oriëntatie, Sociale vaardigheden en Assertiviteit, Digitale vaardigheden, Werkstage.
NT1, eventueel rekenen.
Bijlage 2: Format t.b.v. de vaststelling van de stedelijke ambities m.b.t. educatie als onderdeel van de wijziging van het meerjaren
ontwikkelingsprogramma. (De vormgeving is overeenkomstig de prestatielijst in het GSB-prestatieconvenant d.d. 11 maart 2005).
De resultaatsafspraken in deze lijst zijn gebaseerd op het Meerjaren Ontwikkelingsprogramma en door de gemeente Leeuwarden aangeleverde
aanpassingen.
BDU SOCIAAL, INTEGRATIE EN VEILIGHEID
Doelstelling en Indicator
Stedelijke nulsituatie peildatum 1
januari 2007
Stedelijk resultaat 31 december 2009
Bron Rijk gemeente
Leeuwarden
Geen leerling zonder diploma van school
- Aantal ingekochte trajecten 1
öf
0
Gemeente:
(bron/registratiesysteem)
- Aantal gestarte deelnemers 2
èf
0
745
Gemeente Leeuwarden:
verantwoordingsrapportages
ROC
- Aantal succesvol afgeronde trajecten 3
öf
0
Gemeente
(stadsspecifieke indicator4)
Gemeente
1. Eén traject betreft een door het ROC opgesteld onderwijstraject dat opgebouwd kan worden uit (deel)opleidingen VAVO, Breed Maatschappelijk Functioneren, Sociale Redzaamheid, en
Staatsexamen NT2 voor niet-inburgeringsplichtigen. Bij uitval kan er een nieuwe deelnemer op het traject worden geplaatst; in dat geval blijft er sprake van één traject.
2. De gemeente geeft aan hoeveel deelnemers gebruik hebben gemaakt van een educatief aanbod. Eén deelnemer kan gebruik maken van meerdere trajecten. Deze indicator sluit aan bij de
systematiek van de oudkomersregeling/Landelijke Monitor Oudkomers.
3. De gemeenten geeft aan hoeveel deelnemers een opleiding succesvol hebben afgerond in de vorm van een getuigschrift. Hierbij dient de gemeente duidelijk aan te geven wat er precies onder
een succesvol afgerond traject wordt verstaan: bijvoorbeeld is elk deelcertificaat een succesvol afgerond traject of alleen een volledig diploma
4. De gemeente kiest een eigen SMART-I geformuleerde prestatie-indicator. Deze indicator is bij voorkeur gebaseerd op leerresultaten.