- 7 - om afhïeSngveSoëdi^oo? î^haven hun standpunt werklieden op f 60?^ tf toello"lne genoemdî Volgno. 204. Onderhoud van straten en pleirmn viesHa^g gëIL°ëte8I?ëte-tëëïa ln behaï«eling g™omen een ad- len van een fSSSL^S^'dîStt0t BanStel- minderheid llrîlïïKoZîl** M" T00r- De het ?det 'an^e^eSëSëaëëëiëlëtlëïeSg;!3186"6611 Wel Mt *0^°^ ^att? MtTS»^ ï^zilS" of vëoë^ërvëteej3 eVieh0p tegen' d00h km het niet besien werk zal zïjn? Wel Sereëeld het gehele jaar door w«+ént?oordi 0p grond van de mededelingen die Burgemeester er Wethouders terzake van de gemeente-architect hehhtn Hk^ïeS is er yoor een straatmaker gedurende het gehele iaar volo? werk he^onderhoud !af ®an ook n°g voor andere werkzaamheden inzake net onderhoud van straten worden gebruikt. Volgno. 206. Onderhoud van wegen en voetpaden. Bij dit volgno. nam men kennis van een uiteenzetting van de gemeente architect inzake de kosten van paardentractie bii het veryoer van materialen ten behoeve van de dienst van G-emeente- werken en waarbij het verzoek wordt gedaan om de aanschaffing van een transport-auto (zgn. kipper) ernstig te willen overwegen. bectie voelde hier wel voor, doch onder voorbehoud, bat de auto gebruikt kan worden in combinatie met de reinigings- dienst. De 2e Sectie kon geheel accoord gaan met de suggestie van de gemeentearchitect. Ee? van âeze Seci:ie g&f evenwel de raad bii eventuele aanschaifmg een plaatselijke auto-handelaar in te schakelen en wilde dat met weer zo gehandeld werd als destijds bii de aan- koop van het châssis voor de brandweerauto is gebeurd. uen ander lid van deze Sectie vroeg hoe het komt met de be- îenmg van de sneeuwploeg als paardentractie wordt vervangen door een auto. ^ec^âe kon men zich unaniem verenigen met het aan- schaffen van een auto mits deze volledig productief gemaakt kan worden. In de 2e Sectie werd de vraag gedaan hoe Burgemeester en Wet- houders denken over het plaatsen van rustbanken langs de Molen- weg. D Een ander lid van de 2e Sectie wees er op, dat aan het gedeelte weg naar de haven in Britsum de laatste jaren niets gedaan wordt. hij beval verbetering hiervan ernstig aan. In de 3e Sectie werd opgemerkt, dat de puinverharding van de weg naar Poelhuizen niet verder is doorgetrokken dan tôt halver- wege. Het hier aan het woord zijnde lid sprak de wens uit, dat het gehele pad, dat gebruikt wordt als loop- en fietspad, wordt wordt8^1,0^931 Harke Miedema en op dezelfde wijze verhard

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1955 | | pagina 47